Zat ook naar deze te kijken maar witgoud past toch beter bij mij.
Het blijft toch lastig voor mensen hè…
Je zou in verwarring kunnen zijn vanwege de ice blue plaat hè.
Toch wil ik er nog een andere ingooien (die overigens huizenhoog op mijn lijst staat, en ja, ik het blauwe deel, ik weet het).
Edelmetaal, maar dan wel anders. Geldt dat ook?
Tsja, platina snippers op de wijzerplaat… Supertitanium met Duratectplatinum coating…
Voor de oplettende burger: de Citizen, King Seiko en Junghans hebben allemaal dezelfde band, zij het in verschillende kleuren.
De Watchgecko Radstock. Één van m’n favoriete banden ooit.
Ik heb sinds kort een horloge dat aan al deze eisen voldoet, dus dan zal ik hem ook hier maar weer posten
Ref. 306 14k Tissot tonneau uit omstreeks 1929:
Is het nou edelmetaal vol of is het een soort van capped?
Ik vind hem prachtig, maar dit type horloge kwalificeert voor mij niet als dress watch. Een sportief horloge op een leren bandje.
Kastvorm tikje te sportief. Dat wel inderdaad.
De wijzerplaat is van Washipapier met vlokken volledig platina erop gedrapeerd.
Verder een titanium kast met coating. Die coating is altijd dubieus. Primair voor ultieme hardheid, maar zit er voor de “kleur” nu wel Platina in verwerkt of niet, daar ben ik nog steeds niet achter. Citizen zegt dat ze in plaats van een DLC coating principe echt goud, platina, whatever erin verwerken.
Terug naar het horloge: in strikte zin eigenlijk volgens het boekje uiteraard dan van geen kant een echte dresswatch.
Zo en dan de laatste die ik in het hele topic nog niet ben tegengekomen. Montblanc Heritage Chronometrie Ultra Slim in Roségoud.
En de Grand Seiko SBGW252:
Als dat mag wil ik graag deze dresser nomineren.
Edelstaal
Geen complicaties
Witgouden indexen en wijzers
Tsja, dan tikt de Citizen toch echt meer boxjes dan deze. Dat dan weer wel.
Geen edelmetaal
Valt een draaibare bezel niet onder complicaties?
Inderdaad met @wbcoupe eens. Deze dus ook nope, een draaibare bezel is een complicatie. Net als mijn eerder geplaatste Tissot Worldtimer een complicatie heeft.
Maar los van dat is het wel duidelijk dat een duiker nou geen dresswatch is. Niet echt, uhm, ingetogen, en wat onder de radar, zeg maar.
Ftfy. Hij doet mee.