🔒 De mooiste dresswatch; eerste ronde gesloten. Zie deel 2

Gaaf ehh.
Ik vind de Patrimony echt ondergewaardeerd.

1 like

Snkk47

2 likes

Klassieker dit.
image
image

Of deze limited in platina

Ik kan nog wel even doorgaan. Succes @Brick :smile:

18 likes

giphy (1)

4 likes

Beetje modden: andere dial, andere band, gouden Vapor deposition coating, en is opgelost.

1 like

Tsja, ik blijf het een wat lastige “discussie” vinden. Ik snap dat volgens de etiquette de eisen aan dresswatch wat streng zijn. En zeker als het om het metaal gaat.

Toch kan ik me dan niet aan de indruk onttrekken dat dit mijn enige “echte” dresswatch is. Althans gezien het afvinklijstje. Maar… Toch een complicatie…

EDit: Het waarom van edelmetalen ten opzichte van onedelmetaal, is dat edelmetalen geen roestvorming kennen. Dus uiterlijk “perfect” blijven. Soort van.

Dat maakt het lastig want jammergenoeg valt dan titanium ook af.

Voor mij is/was dit toch wel mijn mooiste dresser van destijds… Maar titanium.

10 likes

Als zilver mee mag doen,is dit mijn bijdrage.

14 likes

Bedankt, ik leer weer wat bij​:grinning::v:. Excuus.

1 like

Dan toch maar een gouden Constellation:

11 likes

Deze hakt erin, zo mooi. Niet cliche vormgegeven als andere dressers hier, rond en zo minimalistisch mogelijk met subtiele details, maar gedurfd, anders, en toch très chique. Klasse!

1 like

Mag ik een 2de optie voorstellen? Deze zal minder populair zijn, maar als dit geen dress watch is…

13 likes

Ook een top vormgegeven horloge, voor de meer eigenzinnige types…:joy:

1 like

Mijn ultieme grailwatch de Patek Philippe Calatrava 5296G

8 likes

Zou voor mij te druk zijn als dresser.

2 likes

Niet in mijn bezit en zal ook nooit in mijn bezit komen ivm het absurde prijskaartje van +100K USD. Platinum kast en gesp, wit gouden indices en wijzers, handgewonden en met de hand gereguleerd springdrive uurwerk met 84uur gangreserve, kies ik de SBGZ005J als ultieme dresser

Je mag voor die 100k wel het 18k gouden plaatje op het uurwerk graveren met eigen tekst, dat dan weer wel.

15 likes

Die begrijp ik wel. Wellicht zelf nog mooier in geelgoud.

1 like

Ik zie een gangreserve. Dan mag die niet meedoen :stuck_out_tongue_winking_eye:

geintje Prachtig horloge.

1 like

7 likes

Ik houd het bij de Seiko Presage Skydiving. Wat een geweldige dial in het echt, naar mijn mening qua kleur en uitstraling mooier dan de PRX. Niet bij de hand, dus even een screenshot van het internet:

2 likes

Die is van platina neem ik aan? :grin:

2 likes