🔒 De mooiste dresswatch; eerste ronde gesloten. Zie deel 2

Voorspelbare?

2 likes

‘Open Heart’ stond niet in het lijstje, maar zal niet door iedereen gewaardeerd worden…

6 likes

Niet op zoek naar de discussie, (ik heb niet zo’n uitgesproken mening over eisen aan een dresser), wel de argumentatie voor de noodzaak van edelmetaal

2 likes

Is die verder wel van edelmetaal?

1 like

Wat voor bandje heb je bij de prachtige citizen? Is dat de orginele?

1 like

Volledig 316L Stainless Steel

1 like

:moneybag:

3 likes

Idem voor mij. Maar we (lees ik) hebben een keuze te maken.

Niet edelmetaal zou betekenen dat heel veel horloges wel zouden mogen meedingen. An sich niet erg, maar we kunnen maar kiezen tussen 20 straks.

Voorbeeld. Vind je dit een dresser?

Ik niet namelijk.

5 likes

Het blijft met dresswatches toch een beetje “I know it when I see it”. En inderdaad, dit is er geen. Vind ik.

3 likes

Nee… maar ik vind een omega aquaterra of datejust ook geen dressers.

6 likes

Dit zeker wel, trouwens. Vind ik.

8 likes

Nope. Voor mij niet. Te druk.

Wel een fantastisch horloge.

2 likes

8 likes

Je hebt natuurlijk gelijk dat dit volgens de traditionele regels geen dresswatch af. Maar ik vraag me af welke gelegenheid (waar je überhaupt een horloge draagt) er te formeel zou zijn om met een L1 aan te komen. Ik kan er niet echt een verzinnen. :man_shrugging:

1 like

Als ik hem moet opbergen, dan gaat hij bij de dressers, maar inderdaad niet een uitgesproken dresser. Eerder een licht sportief horloge dat ook goed als dresser kan. Heel gaaf horloge eigenlijk, moet ik vaker dragen!

Understood. Jouw battle, jouw regels :+1:

1 like

Nee, ik denk dat het snel verveelt en het verstoort de mooie wijzerplaat voor mij. Wel een leuk horloge.

1 like

En verguld of capped?

1 like

Ja eigenlijk ook niet. Maar soit. Dat accepteer ik dan nog wel.

Vooral bij vintage kan ik mij er iets bij voorstellen.

Worden het winnaars? Denk het niet. :joy:

Om nog even in de VC te blijven, omdat het een van de weinige horloges is waarbij de positie van de kleine seconde perfect is.
2 limited editions. Parijs en Tokyo

20 likes

Even mn 50519 pluggen🎆

25 likes