🔒 De mooiste dresswatch; eerste ronde gesloten. Zie deel 2

Technisch gezien niet allemaal dress watches maar oke #idowhatiwant In ieder geval allemaal in bezit (geweest)

De VC, overgenomen van @Bwatched Schitterend horloge maar kreeg uiteindelijk niet genoeg draagtijd en is weer doorgegaan binnen het forum.

Daarvoor had ik de JLC MUT. Wat een knaller… Alleen ook hier weer niet genoeg draagtijd en dus hupsakee weg ermee.

En degene die ik nog steeds in bezit heb en die eigenlijk in elke situatie kan, de JLC Reverso Tribute. Super bij een tshirtje in de zomer, of helemaal goed onder een overhemd op de zaak. Voor mij de ideale ‘dresser’

12 likes

Dank voor je leuke bijdrage :+1:

Allehoewel geen één alle boxjes vinkt stuk voor stuk smullen, allemaal!

1 like

Eh. Ik zie toch meerdere die alle boxjes aantikken.

Ja idd, slecht geformuleerd :relaxed:

1 like

rvs is ook een edelmetaal(staal)

3 likes

Je bedoelt zo een 20218? :star_struck:

Je kan mij vanalles wijsmaken. Maar dat niet.

‘ Roestvast staal is een ijzerlegering met chroom en vaak ook nikkel dat een zekere vastheid geniet tegen corrosie, mits men aan de voorwaarden voldoet. Daarom mag men dergelijke legeringen ook geen roestvrij staal noemen, want dat is in principe alleen voorbehouden aan edele metalen zoals goud, zilver en platina. Op de keper beschouwd is het zelfs zo dat roestvast staal geen edelmetaal is zoals de Duitse uitdrukking Edelstahl dat wel doet vermoeden’

2 likes

Ik heb een aantal opties in mijn hoofd maar steeds als ik kijk naar de foto uit de eerste post ben ik af… Wat een gruwelijk mooie dresswatch.

Ik wel want dan win je altijd :grin::+1:

Trouwens ook in dit topic weer, een hoop exemplaren die je geen dress watch kunt noemen. Een ingetogen sports watch is nog geen dress watch.

1 like

Wat een top voorbeelden van @Bwatched :heart_eyes:

3 likes

je hebt natuurlijk volkomen gelijk maar ik vond het de gok waard.

1 like

REXHEP REXHEPI Chronometre Contemporain

10 likes

Zeker niet de mooiste maar wel een die ik mooi vind.
Edelmetaal, bescheiden afmeting en verborgen een mooi uurwerk in de kast.

7 likes

Eenvoudig aan de voorkant, maar toch een hele leuke sunburst. En met de dunne kast een genot om te dragen.

19 likes

Stainless steel….

1 like

Longines in 18k rosé goud. Speciale limited edition vanwege het 190 jarig bestaan. Zal de Longines opvallen tussen al het geweld in dit topic, ben benieuwd?

12 likes

Oh god, ik zie het al voor me… Discussies over wat een dresswatch is.

Die is onzin.

Die is arbitrair.

Dat is subjectief.

Maatvoering zou een discussiepuntje moeten zijn.

Die Vacheron illustreert dat. Ten eerste is die kast te groot voor dat uurwerk omdat de subdial uit het midden staat. Ten tweede omdat de subdial te klein is, en ten derde omdat dat ding een satellietschotel is die je vanuit de ruimte kunt zien. Maar zeker ook omdat de minuutwijzer nipt te kort is.

Skeleton-uurwerken zijn goor en naar. Bah. Geef mij maar zo’n lekkere gestreepte ferme brug die al die chaotische reut netjes afdekt.

Hm. Ik ga niet discussiëren, je hebt een punt. Ik maak gewoon even wat platte statements.

Wat een vokking onzin zeg.

Ik trap af met zes horloges die ik bij nettere kleding zou durven dragen.

Kijk maar even of je er wat bij vind zitten, maar bij mijn doen er drie quartz horloges mee, en is alles gewoon van staal of titanium omdat "edel"metaal gewoon kudt met peren is.

14 likes

Mijn Polerouter mag niet ontbreken😎

13 likes

Welkom met je voorspelbare reactie op dit topic :grin::wink:

• Een echte dresser hoort van edelmetaal te zijn.
  • Mechanisch of quartz inderdaad zou niet mogen uitmaken.
  • een datum is inderdaad arbitrair.
  • idem met de grootte van het horloge.
  • mijn mening is inderdaad subjectief.

Maar gestemd worden zal er. :sunglasses:

Oh en Fate_Amenable_To_Change dank voor je bijdrage.
Dat jij je zes voorgestelde horloges bij nettere kleding durft te dragen is al heel wat. :ok_hand:

13 likes

9 likes