En degene die ik nog steeds in bezit heb en die eigenlijk in elke situatie kan, de JLC Reverso Tribute. Super bij een tshirtje in de zomer, of helemaal goed onder een overhemd op de zaak. Voor mij de ideale ‘dresser’
‘ Roestvast staal is een ijzerlegering met chroom en vaak ook nikkel dat een zekere vastheid geniet tegen corrosie, mits men aan de voorwaarden voldoet. Daarom mag men dergelijke legeringen ook geen roestvrij staal noemen, want dat is in principe alleen voorbehouden aan edele metalen zoals goud, zilver en platina. Op de keper beschouwd is het zelfs zo dat roestvast staal geen edelmetaal is zoals de Duitse uitdrukking Edelstahl dat wel doet vermoeden’
Longines in 18k rosé goud. Speciale limited edition vanwege het 190 jarig bestaan. Zal de Longines opvallen tussen al het geweld in dit topic, ben benieuwd?
Oh god, ik zie het al voor me… Discussies over wat een dresswatch is.
Die is onzin.
Die is arbitrair.
Dat is subjectief.
Maatvoering zou een discussiepuntje moeten zijn.
Die Vacheron illustreert dat. Ten eerste is die kast te groot voor dat uurwerk omdat de subdial uit het midden staat. Ten tweede omdat de subdial te klein is, en ten derde omdat dat ding een satellietschotel is die je vanuit de ruimte kunt zien. Maar zeker ook omdat de minuutwijzer nipt te kort is.
Skeleton-uurwerken zijn goor en naar. Bah. Geef mij maar zo’n lekkere gestreepte ferme brug die al die chaotische reut netjes afdekt.
Hm. Ik ga niet discussiëren, je hebt een punt. Ik maak gewoon even wat platte statements.
Wat een vokking onzin zeg.
Ik trap af met zes horloges die ik bij nettere kleding zou durven dragen.
Kijk maar even of je er wat bij vind zitten, maar bij mijn doen er drie quartz horloges mee, en is alles gewoon van staal of titanium omdat "edel"metaal gewoon kudt met peren is.