De mooiste (semi)dressers per categorie

Het is zondagavond. Tijd voor een even onschuldig als nutteloos topic over dressers. Als liefhebber van dit soort horloges permiteer ik me een mening over de mooiste (semi)dressers per prijscategorie tot 25000 euro. We kunnen ook bomen opzetten over wat een dresser of semi dresser eigenlijk is. Ook leuk, maar hier geldt:

  • T/m 40mm
  • Lederen band
  • Niet te dik; past gemakkelijk onder een manchet
  • Niet te druk. Tijd, eventueel datum en daarnaast hooguit een ingetogen complicatie (dus geen chrono’s en zo…)

Categorie 1: tot 1000 euro.
image
Hamilton Jazzmaster. Veel voor betrekkelijk weinig. Gewoon een prachtig ding.

Categorie 2: tussen 1000 en 2500 euro.


Simpel, ingetogen, modern, eigengeproduceerd uurwerk. Draagt groot, mede dankzij de lange lugs. Voor mij in 35mm, voor forse klauwen in 38mm.

Categorie 3: tussen 2500 en 5000.
Dit vind ik een moeilijke. Ik denk een van de Grand Seiko dressers, maar retailprijzen van die dingen zijn me niet altijd even duidelijk.

Categorie 4: tussen 5000 en 8000.


Voor mij deze. Ik heb hem zelf en ik vind hem, mede dankzij de prachtige afwerking, dunne kast en ‘smoked dial’, echt prachtig.

Categorie 5: tussen 8000 en 10.000.


Ook deze mag ik met enige trots de mijne noemen. Echt een wonderschoon horloge. Met witte/zilveren plaat overigens bijna net zo prachtig.

Categorie 6: tussen 10.000 en 15.000.


Perfectie in al zijn eenvoud. Van binnen en van buiten een klasseding.

Categorie 7: tussen 15.000 en 25000.


Zwijmel…zo mooi…

Ben benieuwd naar jullie ideeën.

21 likes

Hier bega je toch even een grove fout, dit moet namelijk de Seiko Sarb035 zijn :slight_smile:

6 likes

Toch wel een dikkerd hoor. Een tikkeltje plomp zelfs.

Moet hij op leer geleverd worden of mag men zelf knutselen?

1 like

Ja dat mag hoor :wink:. Als hij maar op leer wordt gepresenteerd.

Leuk topic. :smile: Stuk leuker dan alle troll en wat moet ik kopen topics :upside_down_face:

Maar ik zie geen vintage? Wat mij betrefd is vintage qua dress watches superieur zowel qua prijs als verfijning.

Ik vind deze toch wel aardig dressy. Ik vind dit een echte “semi” dresser. Maar meningen kunnen verschillen.

6 likes

Snap ik, mooi ook. Maar ja, als we hieraan beginnen, is het hek van de dam :wink:.

3 likes

Nee joh. Deze Constellation heeft - als voorbeeld -toch veel meer klasse dan een nieuwe Hamilton? En een specialer uurwerk?

4 likes

Je hebt een punt, maar onderschat de Hamilton niet. Die foto is een beetje mweh, maar in het echt is hij echt prachtig. Maar jouw Omega inderdaad ook…:thinking:

1 like

Zal een poging wagen… Hier en daar wel wat (meer) complicaties maar ach.

Hamilton Intra-Matic 38mm

Nomos Glashütte Tangente “ein Jahrhundert Bauhaus” 35mm

Grand Seiko Snowflake

Jaeger-LeCoultre Reverso Duoface

Glashütte Panomatic

Hier kan ik zo gauw niks leuks vinden.

Rolex Cellini Moonphase

5 likes

Fijne poging. Sommigen een beetje too much voor mijn smaak, maar niet gek! Ik zie alleen een stalen band…:weary:

1 like

Die Jaeger is echt om te watertanden. Wat een schitterend ding. Die Zenith mag er ook wezen trouwens :heart_eyes:

4 likes

Ja ik ook. Hoort hier nou eenmaal bij IMHO :joy:

Ik ben het met je eens! :slight_smile:

1 like

Dat zijn zeker 2 kanjers !!

2 likes

ahhhh, heel erg mee eens trouwens… heb het horloge aan mijn vader gegeven maar moet hem zelf eigenlijk ook een keer kopen :slight_smile:

1 like

ja nomos! leuk!

2 likes

In de prijscategorie onder de €1000…deze incoming :hugs:

12 likes

ja, te mooi die jeager!

3 likes

Categorie 1: Junghans Milanello Mega, maar ik zou goed kunnen leven met de andere voorstellen.

3 likes

Aanvulling.

IWC Portuguese 7 days. Met >40mm buitencategorie maar hij is zo mooi dat hij er in hoort.

3 likes