Ik had geen geduld meer om te wachten tot de juweliers open zijn. Dus een aantal dagen geleden de tissot gentleman besteld met de blauwe wijzerplaat. Lijkt me een heerlijk horloge en ik kan niet wachten tot hij binnen is.
Het zal bekend klinken maar toch ben ik alweer verder aan het kijken. Ik heb al een redelijk uiteenlopende collectie maar voor het volgende horloge wil ik iets anders wat ik zeker niet heb. Mijn oog is gevallen op een mooie longines lijkend op de bekende calatrava. Jammergenoeg beide horloges te duur op dit moment(buiten horloges zijn er meer doelen in mijn leven)
Dus ik vroeg me af of iemand een mooi alternatief voor mij heeft wat hierop lijkt en voor onder de €1000
(
Okee een hoop verschillen maar de overeenkomst hiervan niet kunnen zien is wel een beetje apart. En het is niet het zoek de verschillen topic maar help me aan een overeenkomstig horloge topic…
Heb wel een oogje op die blauwe daarvan maar als ik tussen deze of de heritage moest kiezen zou het de heritage worden(vind ik overigens mooier dan de calatrava, die was meer bedoeld als extra voorbeeld)
Sta ervoor open maar ik heb nog geen vintage, zal er ooit wel komen maar ik hou denk ik nog teveel van nieuwe dingen en de waardering voor vintage moet nog groeien
Zevenhonderd ballen, ooit in 2015. Ding is echt leuk, en is nog steeds te koop.
Voor wie nu denkt, da’s niet m’n kop thee, Junghans maakt ook dingen die je rond 890 ballen koopt. Al was de mijne moeilijk qua kleurstelling, dus die deed ik weg. Was wel mooi.
Er is ook een zwarte van die als twee druppels water op die Longines lijkt.
Maar als je het echt in de Marine Chronometer-achtige horloges zoekt: Stowa!
Prachtig spul. Ik kocht destijds de Hamilton, want goedkoper, en ondanks de datum toch gebaseerd op een Marine Chronometer zoals ze die tijdens WWII voor schepen in de Amerikaanse marine maakten, maar die Stowa’s hebben ook prachtige wijzers en zijn mooi afgewerkt.
Tikje groter, met 42mm (de Stowa is 36, en alleen met centrale seconde voor onder de 1000 te krijgen in een 40mm setting, terwijl de Hamilton 41mm is), maar nog steeds cool: De Archimede.
De horloges die jij post doen mij qua stijl meer aan deckwatches denken. Da’s dus wel een Calatrava, maar in mijn hoofd zitten de Calatrava en Patrimony meer op één lijn qua ontwerp:
De Calatrava die jij namelijk liet zien had ik ook zo voor een Breguet dress watch versleten.
Maar goed, dit soort Junghans horloges, de Meister Handaufzug, scoor je bij Seriouswatches voor tussen de 800 en 1050 Euro, afhankelijk van kleur: