Ik heb meerdere type banden in mijn bezig echter blijft een NATO strap één van mijn favoriete.
Dus een aantal weken geleden mijn Flightmaster van het staal gehaald en op een NATO gezet.
Vandaag ging het dus bijna mis en heeft de Nato de Flightmaster gered:
Nu wil ik wel eens de “onder band” verwijderen dan draagt de strap wat minder hoog op de pols maar zoals jullie begrijpen ben ik nu erg blij dat ik dit bij deze niet heb gedaan.
Maar een topic starten is leuk, gelijk maar een vraag…
Laat die foto’s van de afgebroken pinnen en de reddingen van een NATO strap maar zien!
@coffeecup Nee, dit is de originele lugpin. Past perfect.
De nato is een 21mm precies goed voor de flightmast.
@Zonderkroon Band is precies op maat, 21mm maar hij is wat stuk en ik denk door de stugheid… om het zo maar te noemen heeft de band de pin eruit gerukt…
Ik ben door een nato bijna een horloge verloren in de Noordzee. De band zat alleen nog vast op de doorn van de gesp met een lange losse flap. Onderwater raakt een nato los. Zijn ze ook niet voor gemaakt. Dan is rubber of neopreen een veel betere optie.
Ik geloof dat juist door de nato jij bijna je horloge bent kwijtgeraakt…( En niet dat je dankzij je nato je horloge nu nog hebt…)
De enige manier om horloge met een nato te gebruiken waarbij je totaal geen risico loopt op verlies door de loskomende pins ( veroorzaakt door de nato strap) is bv de Tudor met fixed lugs.
Het ligt niet aan de band maar aan de pushpin. Had hij een lederen band, dan was de ellende niet te overzien. (Horloges met geschroefde bandpennen is de oplossing voor al het geleden pushpin verdriet)