De Nato heeft mijn horloge gered.

Ik heb meerdere type banden in mijn bezig echter blijft een NATO strap één van mijn favoriete.
Dus een aantal weken geleden mijn Flightmaster van het staal gehaald en op een NATO gezet.
Vandaag ging het dus bijna mis en heeft de Nato de Flightmaster gered:

Nu wil ik wel eens de “onder band” verwijderen dan draagt de strap wat minder hoog op de pols maar zoals jullie begrijpen ben ik nu erg blij dat ik dit bij deze niet heb gedaan.

Maar een topic starten is leuk, gelijk maar een vraag…
Laat die foto’s van de afgebroken pinnen en de reddingen van een NATO strap maar zien!

29 likes

De pin ziet er verder nog intact uit, dus ik ben wel benieuwd wat er dan precies gebeurd is. Of was je lugpin te smal?

1 like

Die heb ik helaas niet, maar wat ga je eten? :crazy_face:

7 likes

Is je bandje wel breed genoeg, ik zie speling?

1 like

Het kan niet zo zijn dat je met wisselen de pin niet goed teruggeplaatst hebt?

1 like

Als je dat doet wordt het een single pass nato. Dit heeft geen invloed op de werking dus kan je dat alsnog proberen.

Maar fijn hoor, je horloge gered! :ok_hand:

4 likes

Dat is de enige methode die en veilig is en comfortabel zit zonder overbodige dubbel gevouwen band.

8 likes

Ja idd, single pass is niet minder veilig.

4 likes

Ik draag mijn horloge voor 80% op singelpas nato.
( het extra flapje knip ik er gewoon vanaf )
En gelukkig tot nu toe geen ongelukjes gehad. :pray:t3:

3 likes

Kan het niet zo zijn dat de veer binnenin de pin is gebroken waardoor deze niet meer strak in de gaatjes gedrukt zat?

1 like

@coffeecup Nee, dit is de originele lugpin. Past perfect.
De nato is een 21mm precies goed voor de flightmast.

@Zonderkroon Band is precies op maat, 21mm maar hij is wat stuk en ik denk door de stugheid… om het zo maar te noemen heeft de band de pin eruit gerukt…

@Kleine_gup_in_grote_oceaan Kip Romana, zn simpel in elkaar te flansen wereldgerecht:

@Eddie Denk het niet. Bandje zit er al zn 3 weken om als dit niet langer is. Meerdere draag uren.

3 likes

@Chlorophyl Oke, dacht dan de “veiligheid” werd opgeheven. Heb een aantal bandjes voor mijn SKX aangepast. Ben benieuwd.

@fdpg1963 Ik zie niks geks. Morgen met daglicht nog eens kijken.

2 likes

Heerlijk die Flighty. Gelukkig is ie niet beschadigd. Ik mis de mijne zo nu en dan…

1 like

Mooi dat het goed is gegaan. Scheelt je veel frustraties en mogelijke schade.

Als ik een bandje verwissel, trek ik er redelijk goed aan om te kijken of de pin er goed inzit.

3 likes

Ik ben door een nato bijna een horloge verloren in de Noordzee. De band zat alleen nog vast op de doorn van de gesp met een lange losse flap. Onderwater raakt een nato los. Zijn ze ook niet voor gemaakt. Dan is rubber of neopreen een veel betere optie.

2 likes

Ik geloof dat juist door de nato jij bijna je horloge bent kwijtgeraakt…( En niet dat je dankzij je nato je horloge nu nog hebt…)

De enige manier om horloge met een nato te gebruiken waarbij je totaal geen risico loopt op verlies door de loskomende pins ( veroorzaakt door de nato strap) is bv de Tudor met fixed lugs.

1 like

Het ligt niet aan de band maar aan de pushpin. Had hij een lederen band, dan was de ellende niet te overzien. (Horloges met geschroefde bandpennen is de oplossing voor al het geleden pushpin verdriet) :wink:

2 likes

Als het zo doorgaat moet de NATO binnenkortal onze horloges redden. :grinning:

1 like

Of je koopt gewoon een single pass. :wink:

1 like

En goede pinnen. Dan heb je dit gedoe helemaal niet.

2 likes