Dat is al 9 jaar mijn Home-computer, geen witte randen te zien…
Ik rij graag, dus ga ik wel met een leuk sturende auto erop uit
Het is heel simpel.
Als je het horloge s’nachts plat neerlegt dan lopen de rader assen
voornamelijk in 1 steen, namelijk de onderste.
Dit geeft dus minder weerstand in het uurwerk waardoor het iets sneller
gaat lopen.
Koop een seiko Astron en je probleem is over en dan slaap je weer rustig.
Mvg
Smurfen. Lopen werkt niet zo goed als referentiekader met die malle voltooid verleden tijd.
Over taal. Ik vind dat de openingspost en het vervolg van TS ook wel hier en daar een leesteken of een witregel kan gebruiken.
On topic: zoals al aangegeven, koop een lente ritje.
Als ik twijfel gebruik ik zwemmen maar smurfen is eigenlijk wel veel leuker!
Zwemmen is net als lopen in de verleden tijd ook nogal onbruikbaar met die afwijkingen.
Bovendien zijn Smurfen inderdaad leuker. En blauwer.
Hoe is je Engels? Anders even door Google translate halen.
Eeehhh, verleden tijd is altijd onbruikbaar als het gaat om stam + t.
Onzinnig imo om van een mechanisch uurwerk te verwachten dat het vrijwel zonder afwijking loopt
Haa…ik kwam dit bericht van een par maanden geleden tegen en het leek me aardig om mijn ‘final’ afstelling van een mechanisch uurwerk te delen;
mijn 40 jr oude Kieninger regulateur 3 loopt seconden + per 14 dagen! Ik heb weleens tussentijdse metingen gedaan na een paar dagen en dan was het nauwelijks waar te nemen. Nu na 6 maal 14 dagen meten is dit de uit slag. Ik weet niet wat er gebeurt als de verwarming weer laag- of uit wordt gezet, maar mijn gepruts met het wieltje onder de slinger gedurende het laatste halfjaar wordt beloond.
Op de voorgrond:
Frederique loopt 15 seconden achter per week
Mooi hoor!
Heb een keer een schippertje voor mijn moeder afgesteld. Gedurende de week week (week week ja ) hij nooit meer af dan een 10 a 15 seconden, dat vond ik al aardig goed. Maar zo’n regulateur met secondenwijzer wil ik misschien nog wel een keer hebben.
Leuk werk voor ons ‘dwazen’
Een snaarregulateur oefent constante kracht uit, zelfs tijdens het opwinden van het uurwerk, dus misschien niet zo’n prestatie van me