Ik kwam dit artikel tegen, en ik wilde even delen met jullie.
https://www.hodinkee.com/articles/introducing-accutron-314
Cool. Maar in geen 100 jaar .
Ja ze zijn best prijzig.
Mooi wel. Maar de kroon op 3 - beetje zonde. De open caseback heeft niks van toegevoegde waarde want er valt domweg niks te zien. En 6000 euro voor een stalen Accutron… tsja
Hartelijk dank!
Eens
Als elektronicus kan ik dit wel waarderen, mooi soldeerwerk.
Dat slaat dan weer helemaal nergens op, jammer weer…
Prachtig ding .
We flink dik .
En waterproof maken tot 100m is anno 2025 toch geen moeilijke bedoeling meer ?
$5.990,-.
Dan heb je dus best lang met veel mensen gewerkt en geïnvesteerd om vervolgens nul horloges te verkopen. Ze hadden wellicht vooraf even kunnen rondvragen wat de gemiddelde horlogeliefhebber er ongeveer voor over zou hebben.
Als je daar vervolgens meer dan 100% boven blijkt te zitten moet je je misschien even achter de oren krabben.
De dikte, in combinatie met de lompe kastvorm en het hoge rehaut, maken er in mijn ogen een kolderiek vat sherry van, om met @Fate_Amenable_To_Change te spreken.
Ik ben niet overtuigd, en al helemaal niet voor een prijs waar je drie à vier originele exemplaren in topstaat voor koopt.
De prijs is inderdaad gewoon heel jammer… voor de helft zou ik nog eens twijfelen, het blijft een iconisch ontwerp en ik heb er al vaker naar zitten kijken. Ahja, dat is weer wat geld gespaard.
Misschien moet ik toch eens op zoek gaan naar dit dan
Ik vind het wel wat hebben omdat ik zelf ook (micro) electronica repareer als dagelijks werk, maar niet voor dat geld
Voor mij werkt het dan weer niet vooral omdat het niet in balans is met de rest van het circuit.
Mijn gevoel is dat die weerstanden er puur zitten voor de vorm en niet voor de functie.
Jammer
Overal is deze het voor mij niet. Zo’n oude accutron though: want
Tuurlijk, die zijn daar niet nodig. Maar dat is neem ik aan om de zelfde face te houden als de oude 214 Accutron.
Ach, ik kan zo’n gebbetje wel waarderen. Want zeg nou zelf, dit hadden ze toch in gedachte:
Al met al vind ik ‘m wel gaaf maar kan je een vintage versie kopen en als nieuw laten maken voor +/- 800/900 eur. Dan zou dat toch mijn voorkeur hebben als je hier voor gaat.
Edit: @SwissToni, is die van jou al operationeel?
Precies.
En op die oude heeft het wel functie en is het mede daarom heel mooi
Maar dat is ook mijn afwijking
Eens.
Hij wacht nog braaf op z’n beurtje… Zal vermoedelijk nog wel een poosje duren. Des te meer voorpret.
Jullie hebben helemaal gelijk. Het is eigenlijk je reinste flauwekul op zo’n nieuw horloge.
Mooi maar nu de rechthoek nog.
Die is veel mooier