De Nieuwe Breil TW 1504 de Pictures

Wel lekker met zo’n dikke lederen band, niet zo zwaar als metaal!

3 likes

6 likes

Ok

Best leuk als oefen horloge zeg maar… :smirk:
Kijk eens naar een jong gebruikte Tissot , dat is leuk spul! , niet duur toch gewoon goed.

Is van die Slogan “ Dont touch my Breil” toch…

Denk dat binnen het HF de meeste zoiets hebben van dont touch a breil haha

2 likes

Modemerk horloge. Is niet mijn ding.

Hoop dat ze er een vergrootglas bijleveren, wel erg kleine subdials…:rolling_eyes:

Ook niet mijn ding.
Gelukkig zo veel mensen zo veel smaken :slight_smile:

Verschrikkelijk. Een te klein uurwerk in een te grote kast. Daarom zijn de subdials totaal uit proportie.

2 likes

Even je huiswerk gaan doen…Breil heeft een echte horloge historie.

Breil Milano is een Italiaans merk opgericht door Innocente Binda. Hij woonde aan het Maggiore meer op de grens van Zwitserland en Italie. Hij was een echte designer en vond dat de Zwitserse horloges te conservatief en stijlloos waren. Daar wilde hij verandering in brengen. Dit deed hij door in 1937 het merk Breil op te richten. Hij was meer een designer dan horlogemaker. Hij combineerde het vakmanschap van Zwitserse uurwerken met zijn eigen visies.

3 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst! :thumbsup:

Een vintage Breil Manta is toch echt een zeer begeerlijk horloge voor menig lid denk ik.

Nu ik zo eens terugkijk moet ik constateren dat de huidige Squales toch sterk zijn geinspireerd op de Manta. Heb ze beiden gehad overigens.

2 likes

Ik moet toegeven dat ik helemaal geen huiswerk heb gedaan. Mijn excuses. Blijf het wel een soort van modemerk vinden. Maar dat is mijn mening. Als iemand dit mooi vind is dat prima.

Die vintage is inderdaad wel mooi.

Dank voor de bijval! Zo zie ik dit zelf ook! Ben zelf van huis uit interior designer en denk van design enig verstand te mogen hebben, zonder arrogant te worden. Ik heb dit klokje nu enige dagen en ben er erg happy mee. Heb eerlijkheidshalve nooit zo’n ‘knol’ gehad en moet er wel om lachen! Met m’n smalle polsen! Daar komt bij ondanks, ik graag zou willen, niet de middelen wil besteden van hoge bedragen aan horloges. Zie een horloge ook als een styling object, zoals kleding om het af te maken.

Deze week de remake van de Breil Manta aangeschaft voor erbij. Toch een hoop lol voor vijf tientjes en het zit prima in elkaar.

2 likes

Niks mis mee!
Geniet ervan, ziet er minstens even leuk uit als een veel duurdere Zwitser of overgeprijsde Seiko

1 like

Dit is een mooie Breil

1 like

Enige nadeel is het gebrek aan een schroefkroon en de vrij kwetsbare acryl bezelinsert.