De nieuwe Breitling Navitimer 8, opinion?

Amai wat een lelijk ding…

14 in een dozijn…

Maakt Breitling een keer geen patserig opvallend blingbling horloge is het weer saai en 13 (voor sommige zelfs 14) in een dozijn…:joy::joy::joy:

Ik vind hem zelf ook niet zo bijzonder hoor…voor die prijs

Absolute liefhebber van de navitimer (< 42mm) maar het lijkt op een volledig geprinte wijzerplaat. Dat vind ik niet mooi, zeker niet in deze prijsklasse.

2 likes

Dan maar toch een Navitimer Rattrapante op de kop tikken, dit is een net-niet-Navitimer!

Ben een Navitimer fan, … maar dit is het toch net niet … :nauseated_face:

Moet beetje getuned worden nog.

Opgelegd logo in indicaties is een absolute Must!.

Voor mij liever markers dan numerieke weergave maar goed, daar denken anderen vast weer anders over.

Verder heel belangrijk dat dit horloge een eigen benaming krijg. Dit zoals nu is een beetje een no go.

Vind het wel een prachtig horloge hoor! Maar zonder punt 1 van mijn post zal het hem nooit kunnen worden.

2 likes

Ik ben het helemaal met je eens bij dit model. Bij de SOH, Montbrillant en Transocean vind ik het totaal niet erg dat er geen opgelegd logo is.

1 like

Ziet er goed uit, maar voor die prijs misschien iets te gewoontjes.

1 like

De kast is prachtig, de dial meh.

1 like

De dial vind ik veel te simpel.

Ik vind hem eigenlijk wel tof!

1 like

Vanalles wat en toch helemaal niks.

Ik vind de gewone Navitimers veel te druk en teveel ‘kijk mij blij met mijn Breitling’ horloge.
Deze daarentegen is het net niet. Dan zijn er andere merken waar ik veel eerder naar zou kijken. De prijs is ronduit ridicuul natuurlijk.

Alsof ze er al rekening mee hebben gehouden dat Steinhart een Hommage gaat maken (zodat hij ook een beetje in hun assortiment past qua samengeraapt zootje). Ik zag laatst een (volgens mij ook nieuwe) Longines Chrono die een stuk meer tot de verbeelding spreekt.

1 like

Mooie kast, maar verder ben ik niet erg onder de indruk. Bezel vind ik persoonlijk niet mooi, markers ware beter geweest dan de gebruikte cijfers (die gelukkig niet afgekapt zijn). Datumvenster lijkt er op het laatste moment nog even tussengefriemeld te zijn wat de symmetrie niet ten goede komt, daarbij niet geholpen door de cijferloze linker subdial. Voor dit geld zijn er genoeg interessantere alternatieven te bedenken.

De bezel vind ik wel erg mooi

Een navitimer “hoort” eigenlijk wel erg druk te zijn in mijn ogen.
Deze raakt een beetje kant noch wal

1 like

Ja leuk! Kast lijkt mooi afgewerkt en die rustige plaat heeft iets vintage zonder dat het er vanaf spat (zoals tegenwoordig wel vaker het geval is). Word alleen nogal verdrietig van de positie van de datumweergave, hoe zeer dat ook hoort bij een Navitimer…

1 like

Zou je eens een voorbeeld kunnen geven? M.u.v. de Heuer Autavia (met wie deze Breitling het uurwerk deelt) kan ik niet direct een panda chrono bedenken van een gerenommeerd merk met 369-lay-out in deze prijsklasse.