De nieuwe Breitling Navitimer 8, opinion?

onzin , dit is niet degene met wie het uurwrk gedeeld wordt

Vertel?

De SOH heeft wel een opgelegd logo. Leuk detail juist.

@chopin; panda’s zijn inderdaad zeldzaam in deze prijsklasse. Alhoewel je deze Speedy mod wel kan doen binnen dit budget.

En dit nieuwe Navitimer horloge doet mij niets…

2 likes

Ja, klopt…ik dacht dat hij de bekende vleugels van Breitling bedoelde.

1 like

Er zit een caliber B01 in, en deze wordt niet gedeeld buiten Breitling!

Ook nog twee anderen; een unitime and date only

1 like

Niet helemaal waar. Tudor gebruikt een aangepaste versie in hun Black Bay chrono. Breitling gebruikt daarentegen weer een Tudor uurwerk voor de nieuwe Superocean Heritage

Jazeker wel, Google maar eens waarop het Tudor Calibre MT5813 gebaseerd is :wink:

Ik snap alleen die naam nog niet, maar dat kan aan mij liggen. Maar is dit nu een officiële Navitimer?

Mehh, als deze modellen het logo van een ander merk droegen, geloofde ik het ook wel

en dit kan ik niet aan wennen
(sorry eerste verkeerde plaatje)

Breitling heeft vele modellen ‘Navitimer’ genoemd sinds de 50er jaren , sommige zelf 3 wijzer ‘dresswatches’ ? Ik ‘denk’ dat Georges wel met een uitleg komt op Basel dus ik zal het niet verraden :slight_smile:

Maar verder de Navitimers , Aviastar , Grand Premier en zelfs een Aerospace vallen allemaal ook onder de noemer ‘Navitimer’ . Het is dus niet voorbehouden aan modellen met een sliderule

1 like

Lijkt erg op de Navitimer Avi uit de 1990’s. Ik vind de nieuwe look niet zo geslaagd. Breitling heeft mooiere klassiekers in de kast om inspiratie uit te halen.

1 like

Ik kreeg toevallig juist de daydate versie door van mn broertje.

Toch wel mooi. En met 41x10 komma nogwat milimeter super draagbaar.

1 like

Hoe is dat een Navitimer?

Navitimers zien er zo uit:

Dat dus. En laat de echte echte Navitimer nu een van de weinige leuke Breitlings zijn.

Dit ding is OK, maar 13 in een dozijn.

4 likes

Het is een uurwerk welke in samenwerking met Breitling is ontwikkeld; dus GEEN B01
B01 heeft registers op 369
MT 5813 heeft registers op 3 en 9

Dat wist ik niet. Maar waarom dan geen specifieke modelnaam of ref meegeven?

Als ze meer vintage inspired modellen willen uitbrengen waarom geen re-issue van de ref 810, net als de Autavia? Dat zou echt gaaf zijn.

en wat is dit dan ?

2 likes

Als je info gaat verspreiden moet je wel de juiste info verspreiden ?

Tudor heeft dit NIET in samenwerking ontwikkeld . Tudor heeft zelf het bestaande uurwerk aangepast

de B01 (en alle variaties daarop) zijn door breitling zelf ontwikkeld , Tudor neemt het uurwerk af van Breiting en veranderd zelf het e.e.a.

1 like