De nieuwe Breitling Navitimer 8, opinion?

Omdat het een model lijn is geworden misschien ?

:wink:

1 like

Dat is echte vintage, dat telt niet :smirk:

Ik begrijp dat Mr. Kern met een schuin oog naar Mr. Biver kijkt met zijn strategie om een succesvolle lijn binnen een merk uit te bouwen, maar met zo’n verschillende design’s kan het ook de Navitimer line omlaag halen. Maar laten we uitgaan van het beste!

1 like

Maar dat telt juist ?

de hele ‘8’ naam heeft zijn roots in de jaren 1930 , toen breitling begonnen is met ‘Atelier Huit’ , ‘Huit Aviation’ or ‘Eight Aviation’ in welk atelier vliegtuig boord klokken en pilot watches gemaakt werden en ontworpen werden , daar komt de ‘8’ vandaan ?

Dus zie het als een ‘evolutie’ van de ‘Huit 8 Aviation’ pilot horloges

1 like

Uiteraard mijn reactie was licht ironisch bedoeld. Laat Breitling maar los op haar historie en vanuit daar mooie nieuwe " Hertiage" modellen introduceren zoals met de SOH en dit jaar met de Navitimer 8. Ook de samenwerking met Tudor lijkt mij een goede zet :+1:

btw , hier is een geweldig mooi exemplaar van David (https://www.instagram.com/davedcwatches/) die uit het ‘Atelier Huit’ komt

4 likes

Inderdaad, juiste info;

“Black Bay Chrono, powered by the Calibre MT5813, an automatic, integrated, chronograph movement with column-wheel and vertical clutch – sort of the ultimate chronograph architecture. However, stupefaction: this movement is not produced by Tudor, but by Breitling.“

Tudor past dus niets aan en ontvangt van Breitling het uurwerk, welke “gebaseerd” is op hun B01 uurwerk.

Breitling en Tudor werken samen, om op de ontwikkelingskosten van een uurwerk te besparen.

1 like

‘Anders’ om t ‘anders’ te doen…ik vind m niet geslaagd als nieuwe Navitimer…

Een aardige vintage dresser. Maar geen Navitimer.

Zie het als de Coca-Cola fles. Of de jeugd er nog steeds zo over denkt is een tweede, maar voor mij is er maar één type model en kleur mogelijk:

In dit rijtje, 1915, 1957 en 1991.
336

De rest? Had ook Pepsi kunnen zijn. De fles uit 1899 is tof, maar het is niet DE fles.

1 like

Ik wacht eens af tot het klokje er echt is. Maar de verwachting is hoog :wink:

1 like

Leuke link.

“an increase in price of only EUR 200 (and the effect of the new movement might be even lower, diluted by the annual price increase…)”

Heh. De jaarlijkse prijsstijging. De rente op spaartegoeden, het salaris en de inflatie daarentegen stijgen niet, dus ik vraag me af waarom “de jaarlijkse prijsstijging” zo vanzelfsprekend is.

1 like

Mooi en gedurfde nieuwe lijn van Breitling, eindelijk weer eens een nieuw thema met een minder drukke wijzerplaat (en dat zeg ik als Navitimer 1 eigenaar). Mooie combinaties met ETA’s en B01 uurwerken.

Nu nog in real life zien en beoordelen. Dat is beter dan op foto’s.

2 likes

Ik heb het niet specifiek over een chrono met panda dial en 369-lay-out, maar dan zou je nog kunnen denken aan een Omega Speedy Tuesday of en CK2998, of uit eigen stal (Breitling) de Transocean Chronograph 43 (al zal die iets duurder kunnen zijn). Als de panda dial en 369-lay-out geen vereiste zijn komen bijvoorbeeld ook Breitling’s Superocean Heritage II Chrono of een Zenith Heritage 146 in aanmerking, onder andere. Spreken mij stuk voor stuk meer aan.

Heel apart, minder schreeuwerig en onvoorspelbaar.
Waarom zijn dingen nou niet gewoon zoals ze horen te zijn ? Echt verrassend.
Anyway, deze ga ik zeker een keertje passen.
Maar een “normale” navitimer blijft in de categorie “het aannemershorloge” toch ook nog op het lijstje.

1 like

En hier alle varianten op een rijtje…

3 likes

Zitten toch wel een aantal mooie tussen hoor…

1 like

Zoals u wilt…

2 likes

Respect, geweldige uitleg :+1:

1 like

Moet ik toch ook eens gaan aangeven bij mijn werkgever en vertalen naar; dat een jaarlijkse salaris vehoging vanzelfsprekend is :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like