Weet iemand iets over de lugmaat? Hopelijk niet oneven.
dreski Schreef:
Weet iemand iets over de lugmaat? Hopelijk niet
oneven.
Lugs zijn gelukig standaard: 22mm!
Mooi! Het lijkt wel een Rus. De chrono versie trekt mij wel meer aan.
-ej- Schreef:
Ook al tikt er een eta in dan nog is hij een stuk
goedkoper dan veel zwitserse collega’s met het
zelfde werkje
Het dor Hamilton gebruikte uurwerk is in origine wel een ETA maar is flink door Hamilton onder handen genomen en H-30 gedoopt, een powerreserve van 80 uur vind ik dan wel een mooi gegegeven. En dan ook nog goedkoper…
Ik vind trouwens de nieuwe Hamilton Pilot Pioneer Automatic ook ergggggg mooi:
http://wornandwound.com/2014/01/24/hamilton-2014-preview/
Eric
De blauwe voor mij.
Mooie retrostijl hoor.
Prijs valt toch wel mee?
Dit zijn echt wel kwaliteits klokjes.
Groet Kontiki.
super mooi, is deze net als de blauwe chrono versie gelimiteerd?
Nee, niet gelimiteerd dus…
Eric
Jeffreyh1984 Schreef:
Persoonlijk vind ik de blauwe chrono met bruine
band veulll mooierWat een geweldige klok!
http://www.watchprojects.com/wp-content/uploads/20
11/03/Hamilton-Pan-Europe-grid.jpg
Wow! Wat een geweldige klok en foto. Geef mij de chrono versie maar, èn in het blauw graag!
Ben er ook wel van gecharmeerd. Eentje om een tijdje in de gaten te houden om te kijken of dat gevoel blijvend is.
Ik vind hem mooi maar net ff te duur
Zeker mooi. Nu is de blauwe weer beter beschikbaar. Grijs is ook interessant. De 3 hands vind ik mooier dan de chrono. Oogt wat rustiger.
Ik ben gewend aan dit model als chronograaf en het lijkt nu alsof er iets mist bij deze 3-wijzer. Misschien komt het nog maar nu zeg ik “nee”.
Dat is een limited Edition en slecht verkrijgbaar. PLUS een enorme prijs. Ik was er ook weg van toen ik hem zag. De 3 hands is een mooi alternatief
Jeffreyh1984 Schreef:
Persoonlijk vind ik de blauwe chrono met bruine
band veulll mooierWat een geweldige klok!
http://www.watchprojects.com/wp-content/uploads/20
11/03/Hamilton-Pan-Europe-grid.jpg
Is dit nu een duiker? Of wordt die 60m bezel ook voor iets anders gebruikt?
Zoals ik het dacht is het een compressor case diver. Hetzelfde als de longines legend diver.
Omdat ik op het net alleen maar associaties met auto’s vind, sportief road trip horloge
De Pan Europ heeft gewoon een grote kast, maar het is geen duiker.Hij heeft maar 50m waterresistentie, de lume is zo zo. Waarom die bezel er op zit? Joost mag het weten.
Klopt. Het is door de racerij geïnspireerd. Heeft niks met regatta’s of duiken te maken, het was oorspronkelijk een chronograaf met het caliber11 wat samen met Heuer en Breitling ontwikkeld was in 1969, en dus ook in de Monaco terecht kwam.
Sindsdien is de kast weer geïntroduceerd sans chronograaf, maar sinds de introductie in 2014 hebben ze ook weer een automatische chrono gemaakt:
Grappig genoeg is de driehander duur geworden. De chronograaf is in mijn beleving scherp geprijsd.
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!
Maar die bezel blijft me een raadsel….
Een tachometer was misschien logischer geweest…
50 m?. Misschien een vooruitziende blik? Handig om nu te timen hoe lang je onder de douche staat.