Wat vinden we ervan? Heeft iemand 'm al of je er een bestellen? Afwerking, uurwerk, prijs; wat zijn zo de gedachten?
Vind het een prachtig ding met ook een leuke bijzonderheid met het highbeat uurwerk. Doorsnede 43 cm was voor mij niet nodig geweest. En echt goedkoop zou ik 'm ook niet willen noemen. Maar wat een gaaf ding…
Hoe zou ik die stelling nader moeten uitwerken? Het schijnt mij een 13 in een dozijn ontwerp. Wellicht is wat er onderhuids wat spannender. Maar ik raak daar nooit zo opgewonden van (velen hier zullen het daarmee overigens niet eens zijn).
afwerking: moeilijk in te schatten vanaf plaatjes, maar Longines kennende zal dat best goed zitten
die ultra chronometer certificering zal technisch een prestatie zijn, maar kan nog steeds binnen de -4 en +6 seconden gemiddelde afwijking hebben over 15 aaneengesloten dagen. En dan nog: daar hangt mijn leven niet vanaf en vind ik totaal niet interessant. Als het maar geen minuut per dag is.
prijs? Vanaf $ 3.500 las ik ergens, en dat schijnt niet veel te zijn voor een hi-beat horloge. Maar ik zou het er in geen 3.500 jaar voor overhebben, tenminste niet voor deze Longines.
Ik vind hem niet heel bijzonder, hi-beat is toch ook niet heel uniek? Ik snap de ‘commerciële’ gedachte erachter wel maar mijn hartje gaat niet sneller kloppen. Ik vind Longines wel lekker bezig, ik heb nu de 1935 en de 1967 diver reissues en die zijn wel erug lekkah!