Ik lees dat veel mensen hem wat aan de dure kant vinden. Wordt daarmee bedoeld prijzig, als in het is veel geld? Of is de prijs te hoog voor wat ervoor krijgt?
Qua prijs zit ie toch ruim onder een Grand Seiko? Of is dat appels en peren?
Ik vind dat je het horloge tekortdoet zo. Het uurwerk is slechts een deel van het horloge (zeker een belangrijk deel). Dat het niet volgens jouw wensen is, prima, maar probeer het horloge wel als een geheel te zien, ook met het oog op de historie van het merk en dit model specifiek.
Ja, bij de huidige stand van zaken wel, GS wint dat in technisch opzicht ook tegen meerprijs.
In de jaren zestig waren ze wel dikke mik, dus als ik toen leefde had ik Longines hoger zitten.
Als je kijkt naar wat je krijgt, een strak afgewerkte sixties duiker met high beat uurwerk van eenvoudige snit, dan zou ik deze Longines eerder met een SLA051 vergelijken.
Die scoor je nog voor 2500 ballen, en dat zou fair zijn voor die Longines in mijn beleving.
De diepte op een horloge komt niet overeen met werkelijke duikdieptes.
200m op een horloge is voor sportduikers, die mogen maar 40m diep.
Je trommelvliezen kunnen gerust 50m aan. Het record staat op 334m. En dan is de belemmerende factor niet de trommelvliezen, maar je stijgtijd. (334m was 12min dalen en 14h stijgen).
Voor zo’n duik kun je ze nog langs een lijn hangen, maar op die diepte is de snelheid van luchtgebruik wss een ramp. Zou er niet van verschieten dat een dubbele 12l op 5 min leeg is op -300m