Niet meer het piramide principe van fabrikant -> verdeler -> AD -> klant , maar een particulier, jij en ik die het horloge aan de man brengen door enthousiast te vertellen wat er zo leuk aan is en als je vrienden of kennissen interesse hebben krijgen ze een code waarmee ze eentje kunnen aankopen. ( Jij wordt beloond na 4 horloges, met jawel een “horloge” )
Blijft nog steeds een soort piramide verkoop zoals bv Herbalife of Tupperware het doet?
Spreek me niet uit over de kwaliteit van het horloge, maar puur om het principe van verkoop.
Bizar idee.
Ik denk dat dit soort verkoop methoden eerder werkt voor goederen die uniek/handig zijn (Tupperware) of die (pretenderen) speciaal te zijn zoals Herbalife.
Horloges zijn óveral verkrijgbaar en het is vooral iets heel persoonlijks welk model en type jij draagt.
(En het zégt ook iets over de drager in veel gevallen.)
Dát is voor mij de reden waarom dit nooit zal gaan werken!
Gewoon de digitale variant inderdaad. “Je kan alleen kopen met een invite.” Natuurlijk gebaseerd op FOMO. Was vroeger al en nu nog steeds. Ik was een van de eerste Gmail gebruikers toen ze nog met invites werkten. Die codes werden toen zelfs verhandeld. De achterliggende reden was technisch maar het principe is hetzelfde.
Kijk ook maar naar die social media influencers die met hun codes rondstrooien. Nieuw is het niet.
Het werkt overigens voor een bepaalde doelgroep wel hoor. Kijk inderdaad maar naar Tupperware en consorten.
Iedereen heeft wel een vriend uit een laagopgeleid volksgezin wiens moeder op die manier parfum en geurkaarsen aan de man probeert te brengen. Trust me. It doesn’t work.