De nieuwe manier van horloges verkopen?

Wordt dit de nieuwe manier van horloges verkopen?

Niet meer het piramide principe van fabrikant -> verdeler -> AD -> klant , maar een particulier, jij en ik die het horloge aan de man brengen door enthousiast te vertellen wat er zo leuk aan is en als je vrienden of kennissen interesse hebben krijgen ze een code waarmee ze eentje kunnen aankopen. ( Jij wordt beloond na 4 horloges, met jawel een “horloge” )

Blijft nog steeds een soort piramide verkoop zoals bv Herbalife of Tupperware het doet?

Spreek me niet uit over de kwaliteit van het horloge, maar puur om het principe van verkoop.

Wat denk jij, kan dit lukken?

https://ba111od.com

Hier uitleg door de man zelf:

https://youtu.be/bpQM5DEwU2w

1 like

Bizar idee.
Ik denk dat dit soort verkoop methoden eerder werkt voor goederen die uniek/handig zijn (Tupperware) of die (pretenderen) speciaal te zijn zoals Herbalife.

Horloges zijn óveral verkrijgbaar en het is vooral iets heel persoonlijks welk model en type jij draagt.
(En het zégt ook iets over de drager in veel gevallen.)

Dát is voor mij de reden waarom dit nooit zal gaan werken!

2 likes

Gewoon de digitale variant inderdaad. “Je kan alleen kopen met een invite.” Natuurlijk gebaseerd op FOMO. Was vroeger al en nu nog steeds. Ik was een van de eerste Gmail gebruikers toen ze nog met invites werkten. Die codes werden toen zelfs verhandeld. De achterliggende reden was technisch maar het principe is hetzelfde.

Kijk ook maar naar die social media influencers die met hun codes rondstrooien. Nieuw is het niet.

Het werkt overigens voor een bepaalde doelgroep wel hoor. Kijk inderdaad maar naar Tupperware en consorten.

Wie vertrouwt een advies of oordeel van een partij die er een financieel belang bij heeft?

2 likes

Dat zou betekenen dat je geen enkele verkoper kan vertrouwen. Dus @lasteraar en consorten … :face_with_raised_eyebrow::joy:

1 like

Ik ben geen verkoper hoor… :wink:

2 likes

Negatieve aspecten van je beoogde aankoop worden verzwegen of gebagatelliseerd als er iets te verdienen valt, is niet meer dan human nature.

2 likes

Mijn realistische ik is het wel met je eens hoor. Helaas.

Iedereen heeft wel een vriend uit een laagopgeleid volksgezin wiens moeder op die manier parfum en geurkaarsen aan de man probeert te brengen. Trust me. It doesn’t work.

1 like

Dat doen we dus niet. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

:sob:

Oh, maar Gwyneth heeft Chris gedumpt. Hij heeft daar met Coldplay nog een heel zeikalbum over gemaakt. Check die titels :joy:

4 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Ja, en ook de afbeelding op het album heeft wel iets weg van een foef

2 likes

Maar je bent toch nog goed opgedroogd?:grin:

1 like

Ik zit nu voor de gein weer eens te luisteren. Hoe krijg je dit op papier, man? En dan nog eens je strot uit?? :joy::joy:

For a second, I was in control
I had it once, I lost it though
And all along the fire below would rise

And I wish you could have let me know
What’s really going on below
I’ve lost you now, you let met go but one last time

Tell me you love me, if you don’t then lie, oh lie to me

3 likes

Foef ken ik uit mijn diensttijd als afkorting van foerier, maar niet als eufemisme voor een zure sloot.

1 like

Whahaha te triest dit. Die was helemaal in de ban van die droeftoetster!

2 likes

:joy:

Mooi topic dit!

1 like

This album sounds like my ex girlfriends vagina :joy::joy::joy::joy:

2 likes