De "nieuwe" nieuwe Alpinists?

Ik vind deze wel mooi, mooier zelfs da de alpinist met kompasring.

Geslaagd. Vooral de black-out grey optie!

Misschien was de bezel wel een echt kompas :astonished:

Ik heb altijd moeite gehad met deze kleur groen!

Nog iets over gevonden.

Blijkbaar stond dit deel van de nieuwe catalogus kortstondig online.

received_768983033627462

Maar iets later dit bericht

2 likes

De ‘X‘ op de dial maakt dat ik ze niet geslaagd vind

Een bekende Seiko freak had de foto’s vorige week ook al op Insta staan. Van deze maar ook van andere modellen. Een paar uur later waren ze allemaal weg.

Denk dat Seiko gebeld heeft en dat ze te vroeg naar buiten zijn gebracht. Hij heeft ze overigens nog steeds niet opnieuw geplaatst.

1 like

Ik vind ze gaaf, maar … kleurverschil cijfers vs wijzers is jammer.

2 likes

De bandaanzet is te breed of de diameter is te klein, een van de twee. Vooral met de lerenband is dit een afknapper

1 like

Ik vind ze best mooi, maar de echte Alpinist is mooier en nu ook nieuw

De Alpinist vind ik echt gaaf, maar met dit horloge doet me werkelijk helemaal niets. inderdaad zoals hierboven al gemeld: bandaanzet te breed.
:slight_smile:

Vergelijk met de vorige editie zijn ze niet alleen duurder maar minder aantrekkelijk met de puist op de saffier.:point_down:

Nee echt een misslag van Seiko, vreselijk die X op de dial. Ook geen kompas meer! Bizar dat ze dit een Alpinist durven te noemen. Ik denk dat dit een miskleun kan gaan worden voor Seiko maar je weet nooit…horlogeliefhebbers zijn rare mensen…

1 like

Ik zou je aanraden eerst dit nog eens door te lezen voor je zon uitspraak doet.

2 likes

Eens… wat een saaie hork is het geworden zeg :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Dit dus .

1 like

Sorry man, maar wat @koekoek zei. Die lijn bestaat sinds de jaren 60, ik herinner me het niet meer exact, maar vintage alpinisten hebben geen interne bezel, dat zijn gewoon explorer achtige horloges. Ik vind ze wel tof zo, in de Old Skool versie.

@koekoek kent z’n vintage Alpinisten. :slight_smile:

Dus, @The_Don, zonder die rare kompasbezel is het eindelijk weer eens een echte vintage Alpinist. :slight_smile:

2 likes

Terug naar het verleden is dus niet altijd beter blijkt :smiley:

Ik ben op de hoogte van de geschiedenis van de Alpinist maar ik ben van mening dat het ‘Kompas’ een essentiële nieuwe aanvulling was. Om nu weer terug te gaan naar een simpelere versie en deze dan ‘old skool’ noemen vind ik een misslag. Maar het is een mening. Ik vind de eerste Alpinisten ook echt niet mooi om eerlijk te zijn…

Maar even serieus dit zijn toch ook niet de nieuwe Alpinisten? De echte hebben toch wel de kompasbezel? Dit zijn modellen die erop lijken, mogen wat mij betreft niet de naam Alpinist hebben…

1 like