De "nieuwe" nieuwe Alpinists?

Een budget Alpinist met een goedkoper uurwerk en lagere prijs. Ze gaan de naam Alpinist gewoon uitmelken dus :smiley:

1 like

Exact! Dat is mijn aversie tegen deze nieuwe serie!

2 likes

Ach, Breitling maakt op het moment ook “Navitimers” zonder Navi gedeelte. :slight_smile: Enerzijds zijn de “propere” nieuwe Alpinisten ook erg cool met het datum-loepje en de nieuwe kleuren, anderzijds vind ik deze ook best geinig.

Nu heb ik al een groene SARB017. Maar de modellen die mij het meest aanspreken zijn de beige en lichtgrijze modellen met de cyclops.

Zoiets. Ik zie ze niet veel op eBay voorbij komen helaas. Zal eens een mailtje aan Solojapan wagen. :slight_smile:

3 likes

image

2 likes

CC je mij even? :slight_smile:
Ik ben iig benieuwd wanneer de eerste “Nieuwe Alpinist” op het forum verschijnt, en voor wat voor prijzen ze uiteindelijk gaan!

Ik zou van dat tweede nog maar niet uitgaan. Hij is wss net zo duur zo niet duurder dan de oude alpinist :upside_down_face:

We hebben het over de prijs waar Seiko ze voor in de markt zet, niet over oude koeien.
We leven vandaag en niet gisteren :smiley: Vruuger was alles beter :persevere:

De renders stralen een hoog bompa-gehalte uit. Ziet er gedrongen uit: een kleine plaat met grote indices dicht tegen de rand. Hopelijk irl beter. Ben van mening dat de kompasring en de tweede kroon de alpinist iets extra gaven.

Heb ook 100 x liever de Sarb017. Veel meer uitstraling en gevoel bij…

4 likes

Ik vind hem heel tof! Ik kijk hier wel naar uit. :smiley:
Hij is misschien wat ‘traditioneler’ dan de huidige Alpinist met kompasring, maar ik weet nu al dat dit een succes wordt. Qua model en uitstraling een alternatief voor de Explorer.

Ik ben benieuwd wanneer die uitkomt! In de catalogus van Seiko lijken de pagina’s over de Alpinist te ontbreken…

1 like

Ik heb Geslaagd gestemd. Maar zou hem geslaagder vinden als ‘ie ook in 42mm te koop zou zijn.

Wel gaaf, groen op staal!

2 likes