De nieuwe Omega Speedmaster Moonwatch 2019?

Rechts is iets te druk naar mijn smaak al is de band wel erg mooi en zijn de stepped dails natuurlijk top.

:face_with_monocle: … de band vind ik niet mooi in combi met de SM … :sob:

Dan is het geen Moonwatch meer. En met straight lugs kan je net zo goed de 1957 kopen:

1 like

3570 euro :slight_smile:

In ieder geval niet duurder dan de huidige versie, want er verandert technische niks aan.
Hooguit een kleinere doos.

2 likes

Hoeft toch ook geen moonwatch te zijn. Die vind ik ook helemaal niet mooi o.a. door die gedraaide lugs. Alleen zou het een handwinder moeten zijn, maar dan niet het simpele caliber van de pro, maar een mooie variant van de 9300. Na het 321 caliber is het eigenlijk alleen maar achteruitgegaan met de speedmaster.

Nee maar dat was wel mijn insteek: om een kleine update door te voeren van de huidige Moonwatch. Liefhebbers roepen al jaren ze weer een column wheel 321 willen maar die rechten liggen bij Breguet. Ik vind het prima zo, lekker onnauwkeurig en zonder hacking seconds :wink:

en dan 9999 stuks

De eerste versies hadden de rechte lugs overigens.

Maar hoezo liggen de rechten voor een column wheel bij breguet? Het 9300 caliber heeft ook een column wheel. Overigens komt de nauwkeurigheid bij het starten niet van het columnwheel, maar eerder van de vertical clutch. Die 2 toepassingen zouden een mooie upgrade vormen als het om een handmatig caliber gaat.

1 like

Breguet is ook Swatch group, dus dat zou niet het probleem moeten zijn toch?

Aardig stukje…
Volgend jaar 50 jaar geleden dat de Apollo missie plaats vond…

Iets met de x33 en ongetwijfeld de zoveelste limited edition professional.vrees dat jouw versie nog even moet wachten…

1 like

Dat waren geen Professional modellen en dus ook geen Moonwatch. Wellicht had ik dit duidelijker moeten vermelden, maar de Moonwatch staat ook links afgebeeld. En ik heb het ook over de rechten op de 321, niet op de column wheel in het algemeen. Heb het ook over de algemene nauwkeurigheid van de moonwatches zoals ze afgeleverd worden. Heb vier pro’s en het gaat alle kanten op. Lig er overigens niet wakker van.

Ik heb in een ver verleden vernomen dat de rechten bij Breguet liggen (en daar ook blijven liggen) omdat ze dan meer hoogwaardige chronographs konden maken. Het is Hayek die het ook tegenhoudt. Voor een limited edition kunnen ze wel old stock toepassen maar of ze dat ooit gaan doen met dergelijke oplages…

Zou deze meteen kopen!

1 like

…een dubbele uurmarker op 12 misschien… ?

Het is geen Seamaster :wink:

1 like

…die SM is vierdubbel op de 12… :grinning:

1 like

Heb ik ook na iets teveel gedronken te hebben. Maar nuchter vier? Hoe tel jij ze?

Ik tel ze dubbeldik :joy:

1 like

Die stepped dial mag wel.
DON lunette maakt me niet uit op een nieuwe.
Langere uurmarkers: Nee, ze penetreren de minutetrack.

Het bovenstaande is geheel ondergeschikt aan:
Bracelet! Graag de keus voor een heruitgave van de 1479 maar dan met een moderne sluiting. Dan weer niet zo vet/dik/breed als de huidige, maar met de buitenmaten van de 1479 sluiting. Buigt gelijk af (geen verlengende middenstukken in de endlinks), mooie taper. Wel massief maar niet zo dik en zwaar als de (moderne) ‘1958’.
1479:

Dan liever een 1175 met solid links. Heb ook de 1479 op mijn Moonwatch maar de 1175 is net iets bruter. En dat maakt het ook zo leuk, de diversiteit die iedereen erin aanbrengt en ook wenst.

1175

1479 (en 1958 uit boek)

Ik zag de 1175 met holle endlinks, maar zeg je nu dat je er massieve endlinks op hebt?
Jammer (voor mij) dat deze endlinks in het midden toch wat uitsteken, wat voor mij een reden is om de 1479 te prefereren. (Ik hou de lug to lug graag beperkt). De 1175 is inderdaad minstens zo mooi om te zien.