De nieuwe Omega Speedmaster Moonwatch 2019?

Nee daar geloof ik niet in, de huidige is eigenlijk al hetzelfde sinds begin jaren '70, maar met het terugbrengen van wat vintage details is het voor mij helemaal af. Zo zou van mij de nieuwe Omega Speedmaster Moonwatch voor 2019 eruit mogen zien:

Links de huidige, rechts mijn interpretatie.
En waarschijnlijk moet je 5x knipperen met je ogen voordat je het ziet maar…

  • Applied moderne Omega logo ipv geprint, dan hoeft het ook geen limited te worden
  • Langere uur markers
  • Stepped dial
  • DON lunette
  • Moderne flat link bracelet (deze bestaat niet in 20 mm, wel als 19 mm op de trilogy)

Wat vinden jullie ervan?

34 likes

Perfect.

:beers:

1 like

Ik zou een Ed White reissue wel aardig vinden, maar dat gaan ze toch niet doen.
Op een moderne flatlink zou ik ook zeker niet spugen. Die zou ik wel voor mijn ST1 willen hebben, in plaats van de 1171.

1 like

Gaat er zeker op voor uit. Verkleurd tritium mist echter :smirk:

1 like

Heel gaaf!

2 likes

Die flat link staat echt heel goed zeg.

Ik zou zeggen, stuur even een mail en misschien hebben we in de zomer een JVK limited! !!

1 like

Heel mooi, die langere uurmarkeringen maken echt een verschil.

1 like

Top. Goed over nagedacht en uitgewerkt.

1 like

Mooie oefening! Jouw voorgestelde band vind ik persoonlijk een hele verbetering :top:!

1 like

Gaat niet gebeuren, en gelukkig maar. Beetje raar om een ontwerp dat al 65jaar een trage evolutie kent terug naar af te brengen.

Al kan het wel als 1 of andere dure LE voor de maanlanding anniversary…

3 likes

Dat zouden ze bij Omega toch nooit doen?

8 likes

Haha dat is inderdaad zo, maar ik zie het meer als het erbij halen van alles wat men (in ieder geval ik) waardeert aan de Speedmaster. Ik heb geen zin om vintage te kopen, noch die prijzen te betalen. Maar ik vind de stepped dial veel beter. Geen idee waarom ze er vanaf zijn gestapt. En de DON bezel is natuurlijk een gimmick en hoeft niet echt te veranderen. Ook niemand die weet waarom die DON is gemaakt en later is aangepast. Ik heb al veel kenners gesproken die het echt niet weten. Staat ook niet in Moonwatch Only. En de langere indices staan gewoon beter vind ik. Maar dan wel alles met het moderne kast, wijzers, logo, lettertype, en geen faux patina kleurtjes. Dus ze hoeven (als we de bezel achterwege laten), alleen de wijzerplaat aan te passen. En een nieuwe band maken, dat wordt ook wel eens tijd. Verschrikkelijk die 1958 band (de huidige dus).

Dit is dus niet terugbrengen, maar verder optimaliseren?
Het is maar hoe je het bekijkt.

Volgend jaar dit ontwerp maar dan in een gouden kast. Mark my words :wink:

1 like

Jammer genoeg vergeten die lelijke lugs aan te passen. Met de lugs zoals die op de 57 modellen zitten zou het qua uiterlijk wel een hele verbetering zijn. Wellicht dat ze dan ook nog een keer de automaat van het 9300 caliber afslopen en in de pro frutselen.

En wat zou die met jou interpretatie, moeten gaan kosten denk je? :sunglasses::sunglasses:

Bovendien, een pro met automaat. :face_with_raised_eyebrow:
Schokkend.:scream:

2 likes

:drooling_face:

Hij is wel van platinum. Maar je hebt geluk, op C24 staat er eentje op voor €40.709. Moet je alleen even rekening houden met de import vanuit Amerika.

3 likes

Ik vind de linker veel mooier

En het is geen pro :wink:

3 likes

Oh.

Dat rijmt.

Ik vind hem nog steeds geweldig. Die kleine halve maan loep trekt me over de streep :revolving_hearts: