Ik zag via mijn favoriete autonieuws medium deze voorbij komen. Een chronograaf die je bij je nieuwe 911 gt3 kan bestellen. Het uurwerk is automatisch en de rotor ziet eruit als een Porsche velg. De kast is van titanium en het horloge is met een zwarte en een blauwe dial te verkrijgen. De kleur van het leren bandje is gelijk aan de kleur van het leer uit je 911 gt3. En de rotor kun je in zes kleuren krijgen. Het horloge is aan te passen naar gelang de smaak van de eigenaar en start met een prijs van 8500 USD.
Wie hebben ze dit keer gestrikt om het horloge te fabriceren?
Ik neem namelijk aan dat het duurste plakmerk ter wereld niet met de minste in zee is gegaan. Helamaal gezien de prijs.
Ik kan op de site niks vinden, Het lijkt zelfs alsof het hun eigen uurwerk is als ik de tekst moet geloven.
‘‘A unique power engine -the chronograph reaches maximum performance thanks to the first proprietary Porsche Design caliber Werk 01.200 with flyback function, that enables the measurement of short successive intervals, just like in motorsports.’’
Nou ja, een eigen inhouse flyback, daar hebben ze diep voor in de buidel moeten tasten. In dat geval valt de prijs misschien nog wel mee. Maar dat maakt het nog steeds niet mijn type horloge. Maar ik vind Richard Mille bijvoorbeeld ook verschrikkelijk.
8500 voor een aangepaste valjoux 7750… Hetzelfde als wat iwc deed… Paar dingen toevoegen aan een 7750 en gelijk de hoofdprijs vragen. Sorry, maar boven de 2k verwacht ik echt wel inhouse uurwerken die goed doordacht zijn.
Ik zie het. Nou ja, ze zullen er wel mee weg komen en de Valjoux 7750 is ten minste wel een degelijk uurwerk. Ik hoef me er gelukkig niet druk om te maken. Voor mij is de mooiste Porsche Design toch de P10 6602.41.
Voor zover ik weet designed Porsche Design geen auto’s. Wel broodroosters en koffiezetapparaten.
Porsche Design en Porsche zijn 2 onafhankelijke merken.
Dan hadden ze nog bepter de Lemania 5100 kunnen afstoffen hiervoor, dat had met Porsche Design ook een klassieke optie geweest kunnen zijn, alleen ETA is gestopt met produceren ervan in 2004.
De horloges van Porsche die via de dealers werden aangeboden, die waren niet echt hoogstaand.
Maar Porsche design heeft een tijd terug hun eigen horloges gemaakt omdat ze Eterna hadden opgekocht, maar als ik het goed heb is Eterna verkocht aan Chinezen.