De nieuwe seiko tuna SBBN043 VS SBBN031: wat vind jij?

Random bob heeft een mooie vergelijking gemaakt van de nieuwe met de oude tuna.

Is wel gaaf met saffieren glas maar ik vind mijn sbbn031 mooier en de gigantische prijsverhoging!!:scream::scream: en dan met rubbere band ook nog!

Ik blijf bij mijn sbbn031. Ik vind de ronding in mijn hardlex glas wel zijn charme hebben.

4 likes

Grote nadeel van quartz Tunas vind ik dat hij open moet als de batterij vervangen moet worden en dus weer waterdicht gemaakt moet worden. Daarom prefereer ik solar.

3 likes

Het gebeurd maar 1 keer in de 5 jaar. Ik zit nu in jaar 6 jaar en hij loopt nog steeds goed.
Als ik de batterij moet vervangen, dan laat ik meteen de rubberen ringen vervangen. Wel zo save

De wijzers zijn een grote verbetering :+1:

De waterdichtheid hangt af van de staat van de pakkingen en is niet eens weg als een horloge open gemaakt wordt.

2 likes

Helemaal waar, alleen waar mensen werken worden fouten gemaakt dus ik zou hem ook het liefste zo min mogelijk open en dicht hebben.

2 likes

Ik vind hem gaaf!

Dat geldt dan toch ook voor mechanische horloges?

1 like

Een solar is niet mechanisch en zal veel langer lopen voordat de accu verwisseld moet worden. Bijna onderhoudsvrij dus.

1 like

Dat kan goed tegenvallen als je hem helemaal leeg laat lopen, dan is die accu zo niet meer goed te gebruiken :upside_down_face:

1 like

Juist. SBBN007

Ja klopt, maar ik doel meer op het argument dat je een horloge beter zo min mogelijk kan openen. Dat daarom een quartz tuna niet goed genoeg is. Met dat argument hoef je ook nooit meer een automatische duiker te proberen. Ik had het eigenlijk niet eens over solar. Maar ja volgens die beredenering kun je beter alleen nog maar solar kopen. Het is een beetje een non argument.
Overigens halen die solar duikers het niet bij de afwerking en kwaliteit van de ‘echte’ quartz tuna’s. Maar datt is weer een ander verhaal.

1 like

De kans dat deze 10 maanden in het donker ligt is 0 dus dat komt wel goed.

.[quote=“Selie, post:11, topic:311479, full:true”]
Ja klopt, maar ik doel meer op het argument dat je een horloge beter zo min mogelijk kan openen. Dat daarom een quartz tuna niet goed genoeg is. Met dat argument hoef je ook nooit meer een automatische duiker te proberen. Ik had het eigenlijk niet eens over solar. Maar ja volgens die beredenering kun je beter alleen nog maar solar kopen. Het is een beetje een non argument.
Overigens halen die solar duikers het niet bij de afwerking en kwaliteit van de ‘echte’ quartz tuna’s. Maar datt is weer een ander verhaal.
[/quote]

Ik zeg nergens dat het niet goed genoeg is. Het heeft gewoon niet mijn voorkeur. Een automatische duiker gaat pas open wanneer er een service nodig is. Dat duurt meestal langer dan een batterij.

Voor mij is er maar een echte !
Heb ik lang geleden nieuw gekocht.
Batterij loopt 8 jaar Dat vind ik zo knap uit die tijd.

7 likes