De "nieuwe" Steinhart ocean vintage military. Wat vinden we er van?

Een hommage valt niet bij iedereen in de smaak, dat is duidelijk. Zelf heb ik er geen moeite mee en vooral de modellen van Steinhart spreken mij erg aan. Een populair model van Steinhart, de ocean vintage military, heeft kortgeleden een facelift gekregen. De ocean vintage military is/was een hommage aan de bekende Rolex 5517 “milsub” Wie nu de Steinhart OVM besteld zal dus het gefacelifte horloge ontvangen.

De wijzigingen zijn als volgt:

Andere kleur wijzerplaat (vintage grijs).
Ocean one onder het Steinhart logo op de wijzerplaat.
De correcte aanduiding van de waterbestendigheid (1000ft/300m)

Oud:

Nieuw:

Voor de rest blijft het horloge ongewijzigd. Persoonlijk vind ik het horloge nu een wat meer eigen smoel hebben en oogt wat minder saai, stoerder zoals mijn vriendin zegt :wink: Ben benieuwd naar jullie mening!

Een foto van de nieuwe OVM in het wild :slight_smile:

Ik vind het een erg mooi horloge, en vind de vernieuwde versie zelfs beduidend mooier geworden. Vooral de vintage grijze wijzerplaat maakt dat ik hem een stuk mooier vind.

De grijze plaat vind ik mooier op dit model. De extra tekst “Ocean One” had van mij niet gehoeven, beetje dubbelop zo met die omcirkelde 1 er nog onder. Al met al nog steeds een mooie klok imo.

Een heel mooi horloge hoewel ik die “vintage” leverkleurige wijzers/uurmarkeringen totaal niets vind. Bij geen enkel horloge eigenlijk.

Ik ga dan liever voor de Armida A9. Met zijn 40mm ook trouw aan het originele model. Is mijn favoriete beater.

Goede aanpassingen, maar geen reden om mijn ‘oude’ OVM te vernieuwen

Ocean One staat veel te groot op de wijzerplaat, groter zelfs dan de merknaam Steinhart.

Ik blijf de ‘gewone’ ocean one vintage mooier vinden…

Zoals hij hier afgebeeld staat zou ik ook voor de nieuwe gaan, mits die grote Ocean One tekst er niet opgestaan had.

Maar ik heb de oude en weet dat de oude een hele mooie houtskoolbruine glans op de plaat heeft onder bepaalde hoeken.

Daarom zou ik een oude willen en die heb ik al.

Is het trouwens meer mensen opgevallen de houtskoolbruine glans op de plaat van de oude OVM?

Groeten.

Noel.

-dvh- Schreef:

Bovenstaande vind ik mooier.
De flieger wijzers uit de starterspost vind ik
niet helemaal lekker kijken icm de duiker/tool
kast…

Vind zelf die sword hands stukken mooier dan de mercedeswijzers. Plus, ze zijn historisch verantwoord :slight_smile: :

(Schijnt zelfs dat Rolex het idee van sword hands overnam van Omega, aldus Hodinkee


)

De opdruk: Ocean One, hadden ze weg kunnen laten. Grijze wijzerplaat is wel mooi.
Verder vind ik 42mm en 50mm lugs weinig met vintage te maken hebben. Maar goed dat is mijn allergie met Steinhart.

De pip is ook op kleur ipv groen/geel.

Al met al ik zou wel de nieuwe kiezen

Grijze wijzerplaat en meegekleurde lume-pip mooier, maar dat ‘Ocean One’ is dan weer jammer. Doe mij het vorige model maar. (Wordt deze nu ‘collectible’ net als z’n Rolex-voorbeeld? :)).

Ik heb de ‘oude’ in bezit en ben er erg tevreden mee.

Ik vind het grijs van de nieuwe versie en de correcte diepte-aanduiding meer spreken dan de oude versie. De woorden OCEAN ONE zijn voor mij echter de dealbreaker. Teveel tekst op een militair klokje is voor mij een no-go.

Tot slot hadden ze 'm wmb op leer mogen leveren, stuk mooier dan staal.

Dit is de mijne:

Oom Piet Schreef:

Grijze wijzerplaat en meegekleurde lume-pip
mooier, maar dat ‘Ocean One’ is dan weer jammer.
Doe mij het vorige model maar. (Wordt deze nu
’collectible’ net als z’n Rolex-voorbeeld? :)).

Volgens de mensen in het Watchuseek topic wel, ja. Daar is bijna iedereen voor het oude model. Tweedehands gingen die al voor bijna de nieuwprijs weg, dus ik denk dat daar op den duur nog wel een prijsstijging in te zien is.

1 like

De pip/pearl is al een stuk mooier. Daar kon ik op de oude niet echt aan wennen. Deze is beter op kleur, maar ik had veel liever een bescheidener ‘plexi pearl’ gezien. Ik vind deze te groot/prominent ogen.

Hoe leg ik dat uit? Deze variant is ‘open’ waar het bij de 5513/5517 pearls een plexi dopje is met de lume erin. Daar word ik een stuk warmer van. Ja, de 5517 een volledig andere klasse, maar hoe ingewikkeld zou het zijn?

Op youtube staat een filmpje waarin een Amerikaan oproept om de oude OVM modellen vooral NIET! te verkopen. Volgens hem zal de waarde over, pak em beet, 20 jaar stijgen naar zo’n 3500 USD. Wishful thinking zullen we maar zeggen :wink: ik zie dat niet gebeuren. Ik kan me voorstellen dat mensen bereid zijn om bijvoorbeeld €50 tot €100 meer te betalen voor het oude model omdat ze het nieuwe model niet mooi genoeg vinden. Maar de wijzigingen zijn zo subtiel dat ik me niet kan voorstellen dat iemand een paar duizend euro meer zou betalen alleen om het “ocean one” niet op de wijzerplaat te hebben.

Voor de liefhebber staat er trouwens nog een oud model te koop op MP.

Dat grijze heeft wel wat. Ik denk dat ze dat ocean one voor de balans erop hebben gezet. Logo 2 regels tekst, cirkeltje en weer 2 regels tekst.

Alleen zou ik ocean one weg houden en dat cirkeltje 1 ook voor n meer rustige wijzerplaat.

De vintage lume pip is ook n vooruitgang.

Jeffreyh1984 Schreef:

Op youtube staat een filmpje waarin een Amerikaan
oproept om de oude OVM modellen vooral NIET! te
verkopen. Volgens hem zal de waarde over, pak em
beet, 20 jaar stijgen naar zo’n 3500 USD. Wishful
thinking zullen we maar zeggen :wink: ik zie dat niet
gebeuren. Ik kan me voorstellen dat mensen bereid
zijn om bijvoorbeeld €50 tot €100 meer te betalen
voor het oude model omdat ze het nieuwe model niet
mooi genoeg vinden. Maar de wijzigingen zijn zo
subtiel dat ik me niet kan voorstellen dat iemand
een paar duizend euro meer zou betalen alleen om
het “ocean one” niet op de wijzerplaat te hebben.

Voor de liefhebber staat er trouwens nog een oud
model te koop op MP.

Hoe komt hij nou weer bij 3500 dollar? Zo limited is deze uitvoering nou ook weer niet, noch is het een origineel ontwerp, noch is Steinhart high range.

Ik heb geen idee. Waarschijnlijk omdat hij er zelf een heeft en hoopt dat het een appeltje voor de dorst gaat worden. En het is een Amerikaan he… Daar moet alles net even wat groter en beter :+

Filmpje: