De nieuwe TAG Heuer Aquaracer

Ik vroeg me altijd maar af waarom TAG Heuer maar weinig automatische professionele duikers heeft.

Zit ik net op authenticwatches.com te kijken, zie ik dit:

Nu ook met heliumventiel. Wat vinden jullie ervan? Ik vind 'm prachtig! Ook al zou ik ronde indexen mooier gevonden hebben.

Hé Rogier, als je die eens te koop hebt, je weet mij te vinden hè…:D:P

Wat een mooi ding…

Dick V

Helemaal goed Dick!

Maar voorlopig is ie nog lang niet te koop. :slight_smile: Afwerkingsniveau van mijn Aquaracer kan ik makkelijk naast m’n Seamaster leggen. Loopt keurig op tijd en heb er nooit problemen mee.

Mijn beste,

Ik vind deze TagHeuer Aquaracer in mijn beleving matig. Matig in die zin dat ik een heliumventiel als een esthetisch schoonheidsfoutje zie. Het zal in die duizelingwekkende dieptes der oceanen best zijn nut hebben (al denk ik dat weinigen zo diep gaan) maar ik vind het een storend gezicht zo’n kroon op de tien-uur-positie. Evenals de datumloep, ook daar kan ik maar niet aan wennen.

Doch deze oneffenheden buiten beschouwing gelaten oogt dit horloge met zijn 43 mm kordaat, sportief en functioneel.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mooi design, alleen jammer van de datumloup

Zeemeester Schreef:

Mooi design, alleen jammer van de datumloup

Vind ik ook, dat hoort nu eenmaal bij dat andere merk:D

Mooie klok! Oranje details doen 'm goed :smiley:

Richtprijs van dit horloge is 2600 euro. Uurwerk is hetzelfde als in de 300m-collectie; Caliber 5, een gemodificeerde 2824-2.

Het lijkt erop dat deze gaat concurreren met de Seamaster.

Ik kan niet wachten 'm te passen bij een juwelier. Ben wel bang dat ik hem erg graag wil hebben, maar ik zal me in bedwang moeten houden

RogierJ Schreef:

Richtprijs van dit horloge is 2600 euro.

Maar…In je eerste post staat een (weliswaar "“Sales”…) prijs van 1675 Dollar, zo’n 1264 Euro… Beetje groot verschil, toch?

groet,

Dick

Authenticwathces.com heeft vrijwel altijd lagere prijzen.

Ik heb het van deze site:

http://www.horloge.info/nieuws/Nieuwe-TAG-Heuer-Aquaracer-500M-en-Monaco-collectie-in-de-voorverkoop/326

Ik heb deze klok toch nog eens goed bestudeerd en ben toch van mening veranderd. Waar ze naar mijn idee de juiste weg mee ingeslagen zijn, is het heliumventiel en de curves op de wijzerplaat.
Het datum-vergrootglas vind ik toch erg lelijk (ook bij de bekende Sub en Dweller van Rolex). Het overdreven groot gedrukte 500M lijkt het meer op een reclameposter dan op een horloge lijken.
Hetzelfde geldt voor ‘Calibre 5’, hier had eigenlijk ‘CHRONOMETER’ moeten staan!

Ook jammer van het ontbreken van streep-indexen op de bezel. Minder essentieel en een kwestie van smaak: langwerpige indexen op de wijzerplaat in plaats van rondjes.

Hoewel deze Aquaracer in feite een professioneel instrument is, blijft de gewone Aquaracer mij het meest aantrekken.

Kom ik zojuist deze foto tegen:

Is toch stukken mooier dan dat ‘Calibre 5’…

ik zag hem in de etalage liggen en kan er best veel op aanmerken maar wat ik zelf erg positief vind is dat ze nu wel een echt eigen duiker hebben.
loupje zie je natuurlijk bij rolex maar tien jaar terug hadden bijna alle merken het en van mij hoeft dat ook niet.
maar het totaal beeld sprak me erg aan en doet me minder aan iets anders denken dan bij de vorige versie.

Ik heb vandaag uitgebreid de mogelijkheid gehad om de 500M te bekijken. Eerste indruk is erg goed. Naast de gewone Professional is de 500M een opvallend stuk zwaarder en een tikje groter. Afwerking is erg goed. Stalen band is een stuk dikker en zwaarder en heeft een vouwsleuting zoals dat van de Omega Seamaster. Bezel is erg mooi, voelt lekker aan en is makkelijk te draaien.

Wel mooi, maar toch jammer voor een duiker, is de doorzichtige bodem. Met een retailprijs van 1950 euro gaat TAG Heuer hiermee een stukje hogerop, maar o wat jammer (en zonde!) dat ze er niet een nieuw Chronometer-gecertificeerd uurwerk in hebben gedaan. Nou hoeft alles niet te lijken op een Submariner of Seamaster, maar gezien de hoogwaardige kast en band zou zoiets toch niet misstaan.

Ik vind em niet mooi (maar ieder zijn smaak natuurlijk). Kroon en heliumventiel vindt ik er wat gekuntsteld uitzien, ring te fors en datum-loupe niet mooi. Als totaal vind ik deze klok daarom uit-balans…
Gelukkig zijn er voor het geld voldoende veel mooiere duikers te koop :wink:

Niels

De 500M is er nu ook met quartz:

http://www.authenticwatches.com/tag-heuer-aquaracer-quartz-500m-watches.html

Moet zeggen dat ze er goed uitzien.