De nieuwe TWCO - Air controller

lencoth Schreef:

boeing767 Schreef:

Las op WUS dat je hem ook zonder vliegtuig kunt
bestellen…

Stap in de goede richting! Nu nog een ordentelijke
count-down bezel i.p.v. deze mishmash en het wordt
een prima horloge :wink:

Ik zou toch nog eerder voor een (tweedehands) Fortis gaan voor circa 1100 Euro.

boeing767 Schreef:

lencoth Schreef:

Leuk horloge, maar met een prijs van t.z.t.
€1095
(te) hoog geprijsd & dat vliegtuig op de
wijzerplaat, had ik liever niet gezien. Dat
leidt
Snoopy alleen maar af :wink:

bestellen…

Dan blijft het nog een heeeeel veel geld voor een Miyota 9015 horloge, als er een ETA of Soprod in gezeten had, was e het wellicht waard geweest.

Eric

Teunan87 Schreef:

Ik zou toch nog eerder voor een (tweedehands)
Fortis gaan voor circa 1100 Euro.

Kan ik me goed voorstellen. Zelf zou ik voor dat geld dat horloge ook nooit kopen, zou voor een nieuwe Damasko gaan. Of een gebruikte Sinn.

EricPP Schreef:

boeing767 Schreef:

lencoth Schreef:

Leuk horloge, maar met een prijs van t.z.t.
€1095
(te) hoog geprijsd & dat vliegtuig op de
wijzerplaat, had ik liever niet gezien. Dat
leidt
Snoopy alleen maar af :wink:

bestellen…

Dan blijft het nog een heeeeel veel geld voor een
Miyota 9015 horloge, als er een ETA of Soprod in
gezeten had, was e het wellicht waard geweest.

Eric

Denk dat je Miyota daarmee toch tekort doet, Eric. Dat 9015 uurwerk loopt toch wel erg mooi, hoor…
Mooie afwerking, prachtige rotorlagering etc. en de secondewijzer loopt erg vloeiend; mooier dan een 2824…

lencoth Schreef:

Teunan87 Schreef:

Ik zou toch nog eerder voor een (tweedehands)
Fortis gaan voor circa 1100 Euro.

Kan ik me goed voorstellen. Zelf zou ik voor dat
geld dat horloge ook nooit kopen, zou voor een
nieuwe Damasko gaan. Of een gebruikte Sinn.

Sinn is ook mooi :wink:

Ben ik helemaal met je eens (heb zelf drie horloges met 9015), wat ik probeer te zeggen is dat de verkoopprijs in dit geval niet in verhouding staat tot het gebruikte uurwerk, hoe goed dat ook is als (goedkoop) alternatief van de 2824.

Ik ken in ieder geval geen boutique merk dat een model met 9015 verkoopt voor > € 1.000,-.

Eric

Die boutiques worden ook steeds duurder. :smiley:

EricPP Schreef:

Ben ik helemaal met je eens (heb zelf drie
horloges met 9015), wat ik probeer te zeggen is
dat de verkoopprijs in dit geval niet in
verhouding staat tot het gebruikte uurwerk, hoe
goed dat ook is als (goedkoop) alternatief van de
2824.

Ik ken in ieder geval geen boutique merk dat een
model met 9015 verkoopt voor > € 1.000,-.

Eric

O.K., hierin ga ik - zoals al in mijn eerdere reactie (deels) verwoordt - met je mee! :wink:

Erg duur en heb het idee dat er een hoop ‘onzin’ staat om te verhullen dat het eigenlijk een gewoon horloge is. Snap het €430 prijsverschil met het vorige model ook niet.
Het is een leuk horloge, maar binnen microbrand land is er meer voor minder te vinden. Boven de €1000 kom je opeens in het territorium van de tweedehands mid end merken en dan wordt het wel moeilijk.

En dat vliegtuig op de wijzerplaat hoeft ook zeker niet voor mij ;).

Paradigm Schreef:

Erg duur en heb het idee dat er een hoop 'onzin’
staat om te verhullen dat het eigenlijk een gewoon
horloge is. Snap het €430 prijsverschil met het
vorige model ook niet.
Het is een leuk horloge, maar binnen microbrand
land is er meer voor minder te vinden.

+1 Het is duur, te duur. Ik probeer altijd positief te zijn op dit soort Nederlandse initiatieven, maar zie ook het hele verhaal er om heen, als een poging om iets op te kloppen, dat slechts gewoontjes is.

Mooi, ietwat duur horloge. Hoewel ik de “Warthog” een prachtige kist vind, hoeft 'ie van mij niet op de wijzerplaat.

En dit is al eerder gedaan. De Aristo 262 flieger heeft op die plek ook een vliegtuig staan, de Me262. Is met eta2824 690 euro…

Ik vind het allereerst een mooi horloge. Stijl is echter veel meer duiker (misschien dat ik 'em daarom mooier vindt) dan vliegershorloge.
En hoewel ik echt in de categorie val van mannen die gevoelig zijn voor mooie reclame slogans en opsmuk is dit toch echt over de spreekwoordelijke rand.
Tevens denk ik dat een FAC’er toch echt meer een soldaat of soms een matroos op de grond is. En dat afgebeeld vliegtuig (A10) meer de bezorger is van bepaalde hardware en het doel door een FAC’er is “aangewezen”. Maar daar kunnen echte millitairen je meer over vertellen. Al met al een vreemd verhaal.
Wat storend is dat het weer een Amerikaans geïnspireerd reclame verhaal is, komt niet autenthiek over. En hoe lang ik er ook naar kijk het doet echt meer aan als een Duiker.
Ierdere horlogefanaat weet dat meestal de echte vlieger horloge’s eigelijk best wel een vergeef me het woord hier ‘simpele’ uitstraling hebben. Vaak witte wijzerplaat met een grote kroon (handig met verstellen enzo) en super snel en foutloos afleesbaar moeten zijn.
Hier op dit en andere horloge fora zijn veel afbeeldingen te zien van echte vliegerhorloge’s. Tja en de prijs, misschien ook iets over de rand?

ik vnd em.als vlueger wel geslaagd. ik snap wel dat t op n duiker lijkt. maar genoeg elementen (ander soort ring die ik ook op mn breitling heb), flieger wijzer, driehoekje op de 12 (op de juiste maniet arie ;)) om em n flieger te noemen. niet n archimede of laco, maar meer modern a la breitling, bell&ross.

hou wel v die subtiele datum.