De Omega Dynamic..... Wat ging er mis?

:~:~ Coole post Hans :~ :~

En je hebt een vette collectie met voor mij als uitschieter de Targo Florio Chrono!!!

Gr. Roel

Goed geschreven stuk, bedankt!

Voor mij was de Dynamic ook een reden om met mechanische horloges te beginnen. Vind ze erg mooi, juist door het cijfertype.

Nivelacuso Schreef:

Stony Schreef:

tja, het zou natuurlijk ook kunnen komen door
dat
foeilelijke lettertype voor de cijfers.

Nee, joh … Die italic cijfers zijn juist
prachtig. Kijk maar…

ik had al zo’n vermoeden dat jij niet zo’n problemen zou hebben met het lettertype :smiley: :smiley:

maar misschien is dit zo’n lettertype wat je of mooi, of foeilelijk vindt, en in dat geval kan het zijn dat het de “massa” (nodig voor het succes) niet kunt bekoren omdat er dan geen “ja, best wel mooi!” bestaat.

Erg mooi, het doorlopen van het letter/cijfertype van de uurmarkering bij de datumaanduiding, zie je toch niet vaak. prettig stuk om te lezen(tu)

Even omhooghalen… :slight_smile:

Ik vind ze toch steeds mooier worden, vooral de date only, ben ook een beetje aan het zoeken geslagen…

Bedankt voor het upje, Marco. Zondag krijg ik behalve de Forum Limited 2010 ook nog eens de Omega Dynamic Targa Florio Limited Edition van Nivelacuso overhandigd. Ik kijk er erg naar uit!!

Kan ik me voorstellen, erg ondergewaardeerde Omega’s in mijn ogen…

Er staat een chrono hier op het forum te koop en een “gewone” op TZ-UK
http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=145849
.

Ik vind ze ook wel wat hebben, vooral de chrono. Maar het opbouwkaliber is voor mij persoonlijk een showstopper…

Leuke post en mooie collectie aan omega’s heb je!

Zelf kan ik niet wennen aan die cijfers en daar houd het voor al op.

Hele leuke post !!
Bedankt voor de info…

Ikzelf heb een Chrono. Ik zou er graag nog een keer een date bij willen hebben.
Dit horloge zag ik voor het eerst bij mijn zwager. Jaren geleden. Ik was er gelijk weg van. Na lang zeuren mocht ik hem overnemen.
Het is een van mijn favorieten.

Wat een beetje jammer is, is dat de bovenste pusher blijft hangen. Na een tijdje komt ie wel weer terug maar het is wel iets waar ik me aan erger…

Bas

Voor de liefhebbers heeft Hans ook nog de volgende site over de Dynamics geschreven:
http://members.chello.nl/~h.mennink/watches/_private/omegadynamic.htm
(tu)

@ Baseman: ik hoop dat je dat pusher-euvel kunt laten verhelpen. Ik vermoed dat voor de service van je chrono hetzelfde geldt als voor de Speedy Reduced; zelfs Ferrie Schweitzer servicet deze niet, je bent dus aangewezen op Omega.

Die site heeft ervoor gezorgd dat ik ze zo geweldig vind :slight_smile:
De passie waarover er geschreven is…

Leuk verhaal van Hans.
Wat mij opvalt is de gelijkenis op een aantal punten met Blancpain.
Ten eerste de skeletonized wijzer op één van de “Japanse” modellen.
Ten tweede de overall looks van de chrono.
Kijk voor de grap eens naar de Blancpain 2885.
Met een beetje fantasie zou dit door kunnen gaan voor de opvolger van de Omega Dynamics chrono. Alleen door de heren van de Swatch groep ietsje hoger gepositioneerd.
Leuke hé…
Of is dit te ver gezocht?

Een goed en erg informatief stuk over een (bijna) vergeten Omega. Een collega van me heeft er een. Heb hem van dichtbij wel eens bewonderd. Die Omega “kinetic” heb ik een keer omgehad. Toen ik mijn Seamaster 176.007 kocht, had de verkoper die ook voor de verkoop liggen. Ik vond hem wat te druk naar mijn smaak maar apart is hij wel.

Dank voor dit bijzonder informatieve stuk…zelf heb ik een chrono…en hoop ooit nog een keer de date only bij de verzameling te kunnen voegen…voor mij hebben deze modellen de juiste combinatie vintage en moderne techniek en materialen!

Groet, Justin

Dynamic wat ging er mis!

Ik heb exact dezelfde catalogus waar jouw foto,s uitkomen.

En ook ik heb destijds besloten voor de seamaster 300m prof chronometer swordhands
te gaan.

Ik persoonlijk vind de dynamic serie niet echt een omega feel and look hebben.

En ik heb ze dus ook bekeken en omgehad.

Niet echt interessant dus (naar mijn mening)

Maar ja smaken verschillen gelukkig.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Vind het ook zeer geslaagd.
Was in die tijd ook volgens mij het enige horloge van een serieus merk met zo’n vlot type cijfers.
Kast vond ik wel hoog tov de diameter.
Band was ik ook helemaal weg van. Die dikke ( was geen leer …toch??)

Frank

1 like

Ok, nog een maal wat reuring in deze post van veel jaren geleden.

Ik heb hem namelijk.
En dat wilde ik toch delen. Hoewel ik ook wel weer zeker weet dat enkelen dat alláááng weten.

Hier mijn date.
Een date om trots op te zijn.

15 likes

En terecht! Is ook in mijn ogen gewoon een prachtig horloge!

Ik heb de chrono:

7 likes

De Omega Dynamic van @HorlogeHalle en @Gijsbertjan (een ex die ik kort in bezit heb gehad) zijn zo mooi, daarmee is niks mis gegaan wat mij betreft.

Het is dat deze langs kwam anders had Gijsbertjan dat specifieke exemplaar nooit om z’n pols gehad.

Grt. Marco

3 likes