Vandaag kreeg ik na een aantal weekjes dit onbekende horloge van Varts binnen vanuit Hong Kong. Enige wat wordt vervangen is de band want die vind ik te iel.
Het horloge zelf is zonder kroon gemeten 35mm en met 38,5mm. Het uurwerk is een net tikkende ETA 2783 met 21 juweeltjes.
En toch altijd weer aardig van de heren en dames Chinezen hoe ze iets verzenden;
Na vele moooooie plaatjes gezien te hebben van een horloge die gedaan is met Cape-cod,had ik Dinsdag avond besloten dit ook te bestellen. En de Cape-cod kwam vandaag met de gewone post binnen,dus direkt ermee aan de slag gegaan.
Resultaat;
Ben er wel tevreden mee,al zal het waarschijnlijk nog beter kunnen.
Mooi ding hoor en ik had er ook nog nooit van gehoord .
Zo te zien staat nergens op de buitenkant Swiss made .
Heb je een idee waar het gemaakt is en dat logo … is dat een bat ?
Dit gaf iemand op tzuk op die zelfde vraag over het embleem;
Looks like a Chinese ceremonial food cauldron. Used for big cook-ups on special days. Usually passed down through generations. Google Images for “Ceremonial Chinese Cauldron” and there’s plenty of examples that look similar. Maybe the watch was aspiring to longevity and the whole Patek-esque “You never really own Varts, just pass them on to the next generation”. Or “Varts never leave you, but you can pass them on…”
Verder durf en kan ik er ook echt helemaal niets over vinden. Vind het best wel jammer dat ik er niets over kan vinden. De verkoopster die meerdere vintage horloges te koop had kon mij ook niet vertellen over de afkomst. Wel dat het horloge was geserviced, dat laatste is wel goed te merken want hij loopt spot-on.
Op de rotor en onderaan de wijzerplaat staat swiss
made.
Wat het logo moet voorstellen ben ik ook wel
benieuwd naar, komt sowieso erg weinig info op
google tegen over Varts.
Op de rotor uiteraard , die hoort bij het ETA werk maar die is m.i niet aan de buitenkant .
Als jij “Swiss made” ziet op de wijzerplaat dan zie jij beter dan ik .
Op de rotor uiteraard , die hoort bij het ETA werk
maar die is m.i niet aan de buitenkant .
Als jij “Swiss made” ziet op de wijzerplaat dan
zie jij beter dan ik .
Yo , Manu .
Heb gespiekt, staat er nog eentje op ebay.com en er was een Chinees die een vraag over de Varts had gesteld op zhidao.baidu.com (zonder een relevant antwoord) en daar stonden duidelijkere foto’s bij. Dus ik wist waar ik naar moest kijken op de foto van Andreetje
Op de rotor uiteraard , die hoort bij het ETA
werk
maar die is m.i niet aan de buitenkant .
Als jij “Swiss made” ziet op de wijzerplaat dan
zie jij beter dan ik .
Yo , Manu .
Heb gespiekt, staat er nog eentje op ebay.com en
er was een Chinees die een vraag over de Varts had
gesteld op zhidao.baidu.com (zonder een relevant
antwoord) en daar stonden duidelijkere foto’s bij.
Dus ik wist waar ik naar moest kijken op de foto
van Andreetje
Die verkoper staat ook bij mijn favorieten, maar hij komt niet bij hem vandaan.