De oudjes tot nu toe

Mijn oudjes tot nu toe. De meest gewaardeerde op links…

9 likes

Excuseer… de bovenste is mijn pronkstuk

2 likes

Mooie collectie, denk dat ik zelf de middelste (het cleanst) de mooiste vind. Wellicht wel met een andere band.

De middelste was ooit mijn eerste aankoop; vind m nog steeds mooi. Inmiddels draag ik deze het minst.
De onderste draag ik eigenlijk dagelijks.
De bovenste is een erfstuk en in een eerder topic al uitgelegd waarom. Die gaat echt nooit meer weg maar is voorbehouden aan een van mijn kinderen als de tijd rijp is…

1 like

Had het idd gelezen van de bovenste! Altijd bijzonder, heb nagenoeg dezelfde geërfd.

Heb je daar fotos van? Ik ben namelijk naarstig op zoek naar de oorsprong van dat horloge. Mijn pa is zich niet meet bewust van de herkomst. Weet je misschien meer over de nummers. Bij
Mij is niks meer te ontdekken omdat mijn opa het goud vaak heeft gepoetst. Openmaken durf ik niet zi goed omdat ik bang ben de gouden deksel te beschadigen…

Is enkel net een ander model van Certina (blue ribbon). Ik zou hem toch eens openmaken of laten maken. Kan een mooi uurwerkje inzitten. Dan is het gelijk redelijk te bepalen van welk jaar die ongeveer is.

Hier een leuke link voor je:

1 like

Net de derde vintage Certina binnen voor service - in een paar maanden tijd. Model zit hier ook tussen. Fabelachtige uurwerkjes, die 25-serie. Onderste mag wel een nieuw bandje hoor… :wink:

Dag peter, mijn dank voor je richting. Een service zou wellicht verstandig zijn maar ben bang om er iets aan te ( laten) beschadigen vanwege de sentimentele waarde. Wat betreft de Bristol heb je gelijk … heb alleen nog niet de tijd genomen ervoor. Heb wel een bandje bijna klaar. Alleen nog verlijmen en stikken…

:joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy:

Goeiemorgen. Ik moest daar erg om lachen, de meest gewaardeerde op links. Mooie horloges trouwens.