De pakjesman met een Seiko-duiker

De dag van vandaag zit wel goed wat mij betreft.
Zojuist vond ik in de brievenbus een “nieuwe” Seikoduiker, sterker nog: mijn éérste duiker van Seiko.
Lang heb ik het tegengehouden omdat ik ze -op het plaatje- nooit zo bijzonder vond, beetje het idee had dat zoiets maar japanse plasticmeuk voorstelde.
Maar op deze deed ik in een dolle bui een bod en ik “had 'm” nog ook!
Hij werd te koop aangeboden als een Seiko 6309-7290 en of 'ie ook goed liep stond er niet bij. Dus het was een gokje.

Geen idee of er veel niet-origineels aan zit, maar dat zal me de pret van die € 51,53 -envelop en postzegels daarbij begrepen- voorsalsnog niet drukken.
Ik moet eerlijk bekennen: hij ziet er best solide en stoer uit, de datum en dag springen keurig over en en hij loopt ook; hoe netjes: dat moet nog blijken.

Ok, het eerste minpuntje heb ik al gevonden: de Z22 band die er op zit is waarschijnlijk aftermarket en misschien wel ingekort, want hij zit nu op het laatste gaatje en mijn vingers beginnen nu langzaam zwart te worden ;).
En de Natoband die er gratis bij mee kwam, tja: ik heb die dingen nooit wat gevonden, maar kan het allicht eens proberen.
Opengemaakt heb ik 'm nog niet, dat blijft nog even een verrassing.
Voorlopig dus uitermate in mijn nopjes :slight_smile:

Ik heb hulp nodig bij het dateren en determineren:

• op de wijzerplaat staat: Seiko, automatic en “6309 7235 R plus een raar tekentje”.
  • op de wijzerplaat staat ook nog 150m en daaromheen in het rood Water Resist
  • achterop staat: 6309-729A en “F1”-in-een-hokje
  • achterop staat ook nog: 590432, een raar tekentje en een A
  • en dan verder nog “st.steel”, SEIKO en “water resistant”
  • en natuurlijk een Tsunami-afbeeliding.

Dateren we dit op 1975 of 1985?? en staat de 9 voor september??

Afijn: hier dan een paar snelle plaatjes:
[center]

[/center]

Je Seiko is van september 1985. Een ander bandje is makkelijk genoeg te vinden; doorgaans zijn die dingen toch lang genoeg. Typisch dat-ie is verkocht als 6309-7290, terwijl op het deksel 6309-729A staat.
Wijzers en plaat zijn volgens mij aftermarket, maar dat durf ik uit het blote hoofd niet zeker te zeggen. De bezel insert ring bij de 729A is origineel trouwens rood/blauw (bij de 7290 is-ie zwart). Deze is naar mijn idee sowieso niet origineel bij dit type Seiko (origineel zit er volgens mij geen schreef aan de 1, maar misschien vergis ik me wel).

Hoe dan ook, gefeliciteerd met deze geweldige klok! Veel dragen en verslaafd aan raken!! :smiley:

Dus jij was me te snel af!

Leuk om nu eens te zien waar een horloge die je net mis loopt terecht is gekomen.

Erg rouwig ben ik er nu ik de foto’s zo zie niet om want zoals Paul G al opmerkt, er kloppen een aantal dingen niet, het blijft altijd een gok dat Ebay en voor sommigen maakt dat ook niks uit.

Hoe dan ook, gefeliciteerd!

needfull Schreef:

Dus jij was me te snel af!

Leuk om nu eens te zien waar een horloge die je
net mis loopt terecht is gekomen.

Erg rouwig ben ik er nu ik de foto’s zo zie niet
om want zoals Paul G al opmerkt, er kloppen een
aantal dingen niet, het blijft altijd een gok dat
Ebay en voor sommigen maakt dat ook niks uit.

Hoe dan ook, gefeliciteerd!

Nu ik nog wat beter kijk, je hebt eigenlijk alleen maar een pepsi bezel nodig om het weer in orde te maken, heb je wel wat aftermarket maar verder klopt het wel en dat voor een leuk prijsje!

Mijn beste,

Wie niet waagt, wie niet wint,
“dit horloge gewoon lekker dragen, en misschien wordt het wel je vaste pols vrind“.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Gefeliciteerd met deze leuke Seiko duiker(tu)

Veel plezier ermee!

ik vind hem ook erg mooi!!
(tu)(tu)(tu)

gaaf ding!!

Seiko love! (tu)

Geniet er van!

Groet, Roel

voor dat geld is het een koopje, een pepsi bezel erop en hij is zoals die hoort, ik heb een origele 6309-729A mnet stalen band , de foto s staan op het forum, kijk daar maar eens, ze hebben mij verzekerd dat alles origibeel is al is het lumen bijgewerkt, maar verder is de dial, wijzers lekker oud en origineel en lekker verweerd, dat vind ik juist wel leuk, uit 1984 komt ie. makkelijk te checken met de seiko calculator. succes ermee en hij draagt heerlijk dat zul je merken