De pols, maar dan andersom: de sluitingen

Ik heb al eens vaker geroepen “al die zelfde polsfoto’s altijd”, dus vorige keer deed ik het eens andersom. Ik fotografeerde de sluiting en vroeg “welk horloge is dit?” Het antwoord daarop kreeg ik nog niet, wél de suggestie om er een apart topic van te maken. Niet zozeer alleen in de rarawelkeklokisdit sfeer, maar gewoon omdat er soms (erg) mooie foto’s van de alleen de sluitingen bij zitten. Daarover kan dit topic gaan, en of je dan zelf gelijk moet meegeven over welke klok het gaat laat ik aan jou. En als je dit allemaal niets vindt, dan sla je het toch gewoon over? Ik begin, en deze was in de rara hoek, dus het zal niet echt de mooiste worden verwacht ik. We gaan het zien.

Nou, dat kan beter toch?

27 likes

34 likes

Kijk, er zijn dus inderdaad ook gewoon leuke sluitingen. Benieuwd wat we allemaal nog te zien gaan krijgen.

2 likes

31 likes

drie chronomasters ondersteboven :upside_down_face:

en…

niet echt indrukwekkend maar hé, :stuck_out_tongue_winking_eye:

16 likes

Met deskdive uiteraard…

14 likes

26 likes

Was je me net voor! Was bezig alles in mijn horlogedoos om te keren, maar sommige van die dikke dingen passen niet ondersteboven in die doos!

Nou ja, dan krijg je dit. Los in de pols zeg maar. Zie nu opeens dat ik een hang naar een bepaald merk lijk te ontwikkelen.

23 likes

27 likes

27 likes

43 likes

zeker een Seiko dit

Misschien wel de laatste foto zonder krasjes

34 likes

18 likes

Oké dan…

26 likes

24 likes

17 likes

17 likes

18 likes

Nu maak ik vrijwel nooit foto’s van een horloge om een pols, maar ik wilde in het rijtje sluitingen toch deze bijdrage leveren:


Dat zijn goeie gespen, gewoon zonder vouwgebeuren en dus comfortabel, Met mooie fonts. De Grand Seiko sluiting is nog een tandje comfortabeler, want platter, maar de vormgeving in het font van de King Seiko sluiting is echt om te smull0n.

Eervolle vermelding:

Deze titanium gesp van Junghans. Met horloge, originele Junghans band en deze gesp weegt in totaal 24 gram. Hij is dun, plat en zo licht dat het gewoon niet voelbaar is aan de pols. Precies zoals een sluiting zijn moet, in mijn beleving.

28 likes