De proletenseiko van Ernst ;)

Ernst noemt het de “Golden Nugget” mja, vroeger zag ie er vast erg mooi uit, maar de kast is van een metaal legering die erg aangetast is, behoorlijke slijtage. Daarom deed ie hem weg denk ik :wink:
Die stainless steel Seiko’s gaan een stuk langer mee :slight_smile:
De wijzerplaat is wel heel mooi vind ik.

De balansveer was niet goed meer, de bevestiging is weg. Dus ik heb de balans plus brug van een 6139a uurwerk gemonteerd, past prima :slight_smile: De tachymeterring zat gedraaid, makkelijke reparatie, de ring heeft een uitsparing, de wijzerplaat een uitstekend lipje die in de uitsparing moet vallen. Op de ring rond het uurwerk hoort een verende ring te zitten. Die is er niet meer maar een dun o-ringetje past mooi in de groef van die ring en dat werkt ook.
Kast een beetje gepoetst, niet te veel omdat de goudlaag heel dun is. Glimmend zwart bandje had ik nog liggen. (het moet wél glimmen)

Ik ben er toch wel heel blij mee :slight_smile:

Even jagen op een andere kast en je hebt weer een prachtig exemplaar uit de 6138 serie.
Je gaat ze toch niet allemaal verzamelen?
Kunnen we lekker tegen mekaar gaan opbieden op de baai:)

met vriendelijke groet,

Aad

Wees niet bang, voorlopig ben ik even klaar met de 6138/9 Seiko’s, tenzij ik een waterproof 6139 zie natuurlijk…

Kijk, daar istie dan :slight_smile:
Het horloge heeft een gave plaat, wijzers, glas en nu dus ook uurwerk. Je zou op zoek kunnen gaan naar een gave kast. Ik speelde zelf met de gedachte de kast te laten parelstralen, of met waterproof aan de slag te gaan, maar gezien het uurwerk is dat er nooit van gekomen.

Op zich een idee, maar de kast is wel ernstig aangetast, veel corrosie aan de onderkant, putjes, slijtage bij de knoppen, daar is zelfs een deel van de kast weg. Ik denk niet dat je veel kast overhoudt als je alles glad wil krijgen.

Best een mooie klok. Mooie indexen en wijzers!

ernst Schreef:

Kijk, daar istie dan :slight_smile:
Het horloge heeft een gave plaat, wijzers, glas en
nu dus ook uurwerk. Je zou op zoek kunnen gaan
naar een gave kast. Ik speelde zelf met de
gedachte de kast te laten parelstralen, of met
waterproof aan de slag te gaan, maar gezien het
uurwerk is dat er nooit van gekomen.

daar moet je mee oppassen, want het komt nogal eens voor dat deze kleur kasten niet van rvs zijn : basis van messing, met een chroomlaag en daar dan het goudkleurtje er boven op. je schuurt onmiddelijk dwars door de laagjes heen, en je eindigt dan met messing wat niet mooi blijft.