Al jarenlang noem ik mijzelf een horloge liefhebber en bezit dan ook een bescheiden aantal horloges waaronder bv een Omega (Seamaster), een Rolex (Submariner) en een Seiko (presage). Ik kan dan ook geen juwelier voorbij lopen zonder even in de etalage te kijken. Soms loop ik ook naar binnen en zo heeft mijn vrouw al 2 keer een prachtige Nomos cadeau gekregen.
Toen wij vorig jaar zomer met de camper in de buurt van Glashütte kwamen was een bezoek aan dit stadje onvermijdelijk. Niet veel later was ik de trotse eigenaar van een Nomos Ahoi. Super leuk om die in Glashütte zelf te kopen. Uiteraard stond ook een bezoek aan het museum op de agenda.
De interesse in de horlogetechniek was al aanwezig en nadat een vriend van mij na zijn pensionering de horlogemakers opleiding in Schoonhoven heeft gevolgd krijg ik af en toe les van hem. Inmiddels heb ik een aantal keren onder zijn begeleiding een Zenith 126/6 gedemonteerd en weer gemonteerd. Het smaakt naar meer en inmiddels heb ik een aardige verzameling eigen gereedschap. De avondsessies ‘Schroeven onder het genot van een biertje’ hebben mij wat basisvaardigheden bijgebracht maar er is nog heel, heel veel te leren. De regelmatige bezoeken aan dit forum dragen ook bij aan mijn kennis. Dank voor jullie berichten op dit forum!
De Sint bracht een paar dagen terug weer een nieuw stukje gereedschap voor op de denkbeeldige werkbank. En die werkbank is dus het volgende item waar ik naar ga zoeken. Ik heb hier al wat mooie voorbeelden gezien.
Begin volgend jaar is er in Schoonhoven een open dag, wellicht dat ik daar eens ga kijken om een beeld te krijgen of de avondopleiding de volgende stap kan zijn. Hieronder een paar foto’s van Glashütte en de laatste aanwinst. Grt, Hans
49 likes
Leuk man
1 like
Mijn beste,
Plezant om te vernemen dat je zo enthousiast bent!!
En wellicht dat de open dag in Schoonhoven, daar nog meer passie aan toe kan voegen.
Succes.
Orologio Signaturis Temporis
1 like
Slim verwoord
Grapje natuurlijk, ze zal dit zeker appreciëren.
1 like
Geniet van je horlogereis!
1 like
al aardig wat gereedschap
geniet ervan
1 like
Leuk verslag Hans
1 like
Don’t drink and drive?
Goed bezig, wel fris blijven tijdens het sleutelen, je hebt je volle aandacht erbij nodig.
1 like
Leuk om te lezen. Bedankt.
1 like
Leuk om te lezen
1 like
Een timegrapher staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar de werkbank
1 like