De Rijke & Co, nu ook met geïllustreerde emaille wijzerplaten

Voor mij wel :innocent:

p.s. ik heb niets met nijntje, nog die hebberige erfgenamen

6 likes

Ik vind ze wel gaaf! 25 stuks is wel echt een erg beperkte oplage, ben benieuwd wat een exemplaar moet kosten.

1 like

Wij hebben in dit forum toch ook een bere goede illustrator?

Het wachten is op een limited horloge met zijn afbeeldingen.
Mijn auto klopt tot in de perfectie, mijn persoon is wel wat geflatteerd :tongue:

6 likes

3 likes

De Rijke, wat s in a name ?
:innocent:

Jurk grijp je kansen!

Ah ze staan al op de site, dank! Die rode heeft wel wat.

Wie leest er nou Quote? Grapje.

1 like

Ouwe lullen met wat centen :innocent:

3 likes

Laurens de Rijke is een ontzettende baas als je het mij vraagt. We waren met de podcast in Dordrecht om hem te bevragen over zijn verhaal achter de horloges, de Nijntje serie en de nieuwe Amalfi serie. Dus mocht je meer willen weten:

Deel 1

Deel 2

7 likes

Yep, dat waren leuke afleveringen.

1 like

Als geboren Dordtenaar vind ik dit echt helemaal niks voor een belachelijke prijs. Ik ben fan van kleine ateliers die bijzondere horloges maken maar dit?

Heb jij onder een steen gelegen of zo? De Rijke & Co wordt al sinds 2020 veel genoemd in de publicaties, en de Nijntje serie heeft terecht zeer hoge ogen gegooid.

Zo begon het, voor de Amalfi kast.

Grappig dat je een wat provinciale kijk op ontwerp aan Dordrecht hangt, terwijl daar toch ook dingen als Pictura en de Kunstkerk zijn.

Deze horloges zijn mooi. Ik ben ook geen fan van deze laatste iteratie met deze illustrator, ook vanwege de wijzers, maar de eerdere versies en ook de Nijntje horloges zijn geweldig. Echt heel erg mooi, met een super coole kast.

1 like

De Amalfi vind ik echt mooi en ik ben er van overtuigd dat ze heel mooie horloges met mooie kwaliteit materialen maken. Maar Nijntje associeer ik met heel leuke boekjes en filmpjes voor mijn kinderen (vroeger) en nu mijn kleinkind. Maar voor een horloge hoogstens bij een merk als Swatch…

Kwestie van smaak uiteraard. Als het over kunst gaat ben ik vooral liefhebber van de klassieke meesters uit vroeger tijden. Ook Dordrecht had de nodige getalenteerde kunstschilders. Met de meeste moderne kunst heb ik weinig. Ook hier een kwestie van smaak…

Dat begrijp ik, maar het was meer dat dat niet per se een gevolg is van het Dorts zijn. Zodra je een losse halfgrap uit moet gaan leggen is het echter geen halve grap meer. :smiling_face:

1 like

U doet uw forumnaam eer aan door zo maar de topictitel te veranderen.
Niets beters te doen?
:scream:

1 like

Nee.

Zeg nou zelf, jouw topic-titel was niet bijster informatief. Nu weet men tenminste waar men op klikt.

1 like

Unieke kast met een leuk verhaal. Ik vind ze geslaagd.

De nijntje serie is echt prachtig. Die wijzerplaten met enorm lekkere kleuren. Als ze nu eens die platen met maanfase van de nijntje serie uitbrengen, zonder nijntje zelf, zou ik er wel eentje lusten.

Dat ‘nijntje blauw’ is geweldig!

Deze nieuwe serie vind ik wat minder dan de anderen. Dan had ik er inderdaad liever èèn gezien met mijn avatar van @Jurk :rofl:

Snelle slordige photoshop

Dit zou ik echt zonder twijfel kopen. Wel met andere wijzers overigens

3 likes