De Riseman in Brazilië

Goedemiddag allen,

Vorige maand samen met mijn vriendin op vakantie geweest naar en in Brazilië.
Na 12 uur vliegen zijn we geland in Sao Paulo, met in het vooruitzicht nog een 3 uur durende autorit naar onze bestemming: Holambra. (daar woont de broer van mijn vriendin)
Holambra staat overigens voor Holland – Amerika – Brazilië, gesticht door de Nederlanders in 1948.

Uiteraard was ik al ver van te voren bezig met het belangrijkste van de gehele reis: Welk horloge neem ik mee?!

Getwijfeld tussen een aantal horloges, o.a. mijn Tauchmeister.
Leuke automaat en ook niet erg als hij stuk gaat of gestolen wordt.

Uiteindelijk is het de Casio Riseman geworden.

Een wel overdachte keuze, want:
-Meerdere tijdzones (5 uur tijdsverschil)
-Is waterdicht à 200 mtr.
-Kan tegen een stoot.
-Heeft een hoogtemeter (Kun je in Brazilië beter mee spelen dan in Nederland)
-Barometer (handig)
-Thermometer (gewoon leuk)

  • Ennn hij heeft geen “glim gehalt”! (ook niet geheel onbelangrijk als blonde toerist…)

Ook mijn vriendin heb ik kunnen overtuigen van het nut van een goed horloge, een Baby G!
Uiteindelijk heb ik hem wel zelf moeten kopen….

Behalve in Holambra zijn we ook nog een weekje naar een eiland van de kust van provincie Rio de Janeiro geweest: Ilha Grande.
Een mooi autovrij eiland waar je o.a. lekker kan wandelen, fotograferen en snorkelen.

En na een dag snorkelen ben je toe aan een lekkere “Brazilian shower”…


Ja ja, op het rode plaatje staat inderdaad 220 V. Zal allemaal best veilig zijn maar doe mij toch maar een veilige Hollandse douche 

Na een weekje op het eiland te hebben gezeten zijn we weer naar het vasteland gegaan.
Voordat we weer naar Holambra terug zouden gaan, moest ik persé mee naar een stadje dat Paraty heet.
Nu snap ik waarom!

Ons hotel:

Terug in de bus, door de bergen en dalen, kon ik mooi met de hoogtemeter spelen

En tot slot nog een laatste foto van de Riseman in het zwembad.

Groetjes Martin.

Mooie reportage. En een Casio Gshock is natuurlijk het ideale horloge voor avontuurlijke vakanties. Ondanks het feit dat de Tauchmeister goedkoop is denk ik dat het verstandig is deze als toerist niet te dragen in Brazilie.

Heel leuk verhaal en mooie foto´s, vooral onder water.
Ik krijg meteen zin om ook op vakantie te gaan.
Heel verstandig om geen opvallend horloge om te doen.

grt
Peter

Dat is het betere werk! Leuke rapportage(tu)

Heel mooi, dat zijn de betere wristshots.
Riseman in action, top!

Gaaf, leuke reportage.

Misschien wel een leuk idee: Bij aankoop van een Casio een reis naar Zuid-Amerika

Sodeju zeg das nie verkeerd daar! ziet er goe uit!!
Och tis ff 15uur maar dan hedde ook wa!

Tauchmeister? ok. Is die ook bestand tegen die 220v als je onder die douche staat en 't gaat mis? ::o jesus zeg dat ziet er eng uit !! een douche met een 220 draad erheen wtf??
(:smiley: glad you made it back! :wink:

Wow man, leuke repo. Ik zie dat je aan de riseman een fantastisch travelcompanion hebt gehad! Toch wel ruig zo’n G-shock :~.

dreski Schreef:

Mooie reportage. En een Casio Gshock is natuurlijk
het ideale horloge voor avontuurlijke vakanties.
Ondanks het feit dat de Tauchmeister goedkoop is
denk ik dat het verstandig is deze als toerist
niet te dragen in Brazilie.

Geen moment onveilig gevoeld, zelfs niet in Sao Paolo.
Horloges zijn alleen wel veel duurder in Brazilië dan in Nederland (vergeleken met internetprijzen dan). Mijn Riseman was daar 2x zo duur!!

Je ziet daar overigens heel veel de Casio F-91W-1YEF. Lekker goedkoop, aangezien de gemiddelde Braziliaan niet zoveel verdient.

De Riseman lijkt me juist de ideale reisgenoot naar dat soort exotische landen. Minder overval-gevoelig. Kan tegen een stootje. Handige functies.

Mooie foto’s.