De risico's van een forum als deze

Na mijn vorige topic
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,508052,508052#msg-508052
met nieuwe aanwinsten heb ik niet bepaald stilgezeten.

Als eerste heb ik een Pallas Eppo Jump Hour van een forumlid overgenomen. Gewoon omdat het een leuk horloge is en ik dit type horloge wel eens uit wou proberen.

Hier nog op een leuke nato, maar ondertussen heb ik er ook een mooi bandje van blauw haai voor gekocht welke er erg mooi bij past.

Niet veel later zag ik een prachtige vintage Omega Geneve (1969) langskomen op het verkopersgedeelte en weer kon ik me niet inhouden :



Ondertussen heb ik hier ook nog een mooie bruine shell cordovan band voor gekocht. En op het forum werd tegelijkertijd ook nog een originele gesp te koop aangeboden en die kon ik natuurlijk niet laten liggen…

Tussendoor ben ik ook eens wat op eBay gaan rondkijken en toen ik daar een winkel met een heleboel leuke vintage russen tegenkwam die ook nog eens erg leuk geprijsd waren heb ik daar ook nog eens 4 horloges gekocht. Gezien de prijs had ik niet direct verwacht dat de horloges allemaal zouden werken, maar gelukkig viel dat mee. Een van de horloges heb ik lang niet aan de praat gekregen, maar uiteindelijk loopt deze nu ook, al blijft hij wel nog af en toe stil staan. Gelukkig weet ik nu hoe ik hem weer aan de praat krijg. Ik heb wel nu nog 1 horloge die ik niet meer op kan winden omdat de stift niet goed meer pakt. Hier moet ik nog eens naar kijken, maar waarschijnlijk is het opwindradartje verplaatst bij het (door mij) terugplaatsen van de stift.
De bandjes die bij de horloges zaten waren echter van verschrikkelijke kwaliteit en die heb ik er dus direct af gehaald en daar heb ik dus ook wat nieuwe bandjes voor besteld.
Maar natuurlijk zijn de foto’s het meest interessant :
Overzicht van alle 4 horloges :

Slava handopwinder (jaren 80 ?) :

3 Poljot handopwinders (jaren 70 ?) :


Maar al vanaf mijn hernieuwde interesse in horloges was ik zeer geïnteresseerd in Panerai en toen de prachtige geDLCde 183 van BreitlingBerend maar langs bleef komen op het verkopersgedeelte heb ik uiteindelijk (na een hele hoop getwijfel) toch de knoop doorgehakt en ook deze gekocht. Deze kwam op een hele mooie donkergroene hornback, maar omdat ik toch wat wil kunnen wisselen (het is tenslotte een Panerai) en de originele band me niet beviel heb ik hier nog een aantal banden van BOB voor gekocht. Ik voorspel trouwens dat er nog wel wat meer banden voor gekocht zullen worden ;).

Foto’s :





Met de lichte BOB :

Bedankt voor de aandacht !

Groeten,
Sven

Tsjonge, da’s niet niks zeg! Als dat in dit tempo doorgaat dan kunnen we nog wat verwachten:D
Veel draagplezier gewenst(tu)

En dan te bedenken dat er nog andere horlogefora zijn… :wink:

Mooie verzameling. En die PAM op die beige band met zwarte randjes ziet er zo heel sophisticated uit (tu)

Doet me een beetje aan het forumkleurtje denken :+

Goed bezig hoor!! Die lugs op de Pam blijven leuk :slight_smile:

Mooie collectie, dat groeit wel snel zeg.
Veel plezier met je aanwinsten :slight_smile:

Mvrgr, Andre

mcfr Schreef:

Goed bezig hoor!! Die lugs op de Pam blijven leuk
:slight_smile:

Deze vond ik wel verrassend

Bleek gewoon pushpins te hebben :stuck_out_tongue:

Goed bezig.:~

Mijn beste,

Wat een fraaie verzameling horlogerie heb jij onder de gelederen Sven.
Het zijn stuk voor stuk memorabele horloges welke zich met gepaste trots rekenschap kunnen geven over het voortschrijden der tijd.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

marnix.moed Schreef:

mcfr Schreef:


Goed bezig hoor!! Die lugs op de Pam blijven
leuk
:slight_smile:

Deze vond ik wel verrassend

http://cdn.hypebeast.com/image/2011/09/bell-ross-w
w1-92-heritage-1.jpg

Bleek gewoon pushpins te hebben :stuck_out_tongue:

Dat verwacht je niet nee :slight_smile:

Mooie collectie hoor Sven! (tu) Ik ben blij dat die Omega goed terecht is gekomen.

Ooooh die Pam !!!

De bruine band staat hem erg goed,

Mooi hoor!!

Heb zelf ook nog lang over die Pam getwijfeld!!

Groet,

Marc

Mooi, die PAM, en de combinatie met de BOB is super (tu)

je bent duidelijk besmet met het virus…
mooie Radiomir…

Bloedlink zo’n forum! :smiley: Je ziet steeds weer andere mooie horloges langskomen en je wordt er zo hebberig van. :+