De Rolex 16013 met een verrassing

Na een poos op zoek te zijn na een Datejust voor me vrouw (een mooie vinden valt nog niet mee)liep ik gister hier plotsklap tegen de advertentie aan van Brutus aka Gerard.Een mooie 16013 welliswaar zonder papieren maar wel met een doosje.
Na 2 x over en weer mailen waren we het eens over de prijs en een afspraak gemaakt dat ik vandaag zal bellen voor het tijdstip dat ik bij Gerard zal zijn en Gerard zal vast op zoek gaan naar het doosje want dat lag al jaaren ergens op zolder.

Vanmorgen belde ik Gerard op voor de exacte tijd dat ik bij hem zou zijn en na een tijd te hebben afgesproken zij hij dat ik een geluksvogel was.
Gerard had namelijk het doosje gevonden op zolder maar er zat ook nog een inhoud in het doosje,namelijk het certificaat,boekje en mapje! Dat was zeker mazzel hebben want wanneer komt dat nou voor dat iemand een Rolex aanbied zonder certificaat en toch nog het bewuste papiertje vind?
Horloge is verkocht in 1986 bij ELKA in de Kalverstraat,destijds de winkel voor Rolex.

Verder was de DJ mooier als beschreven door Gerard,hij was gewoon in een superconditie en ook de band.
Ik heb de afgelopen een aantal DJ,s in me handen gehad en aan de meeste mankeerde wel wat. Wat is dat een klok waar mee gerommeld word zeg!

Na een tijd een gezellig gesprek te hebben gehad met Gerard op het terras van De Witten Bergen werd het tijd om richting huiswaards te stomen maar niet zonder eerst een taart van Gerard in ontvangst te nemen.
Ik heb een dik uur tijdens het rijden naar die doos zitten te kijken,het water liep me mond uit.

Eenmaal thuis aangekomen(ik moest nog werken maar ik zat met die taart) de band flink ingekort en aangepast aan me vrouw.
Ze is er blij mee en ik ook dat ik de zoektocht kan staken want om een goed en mooi exemplaar te vinden valt helemaal niet mee ondanks er honderden te koop staan.

De beruchte Firma ELKA in de Kalverstraat:

Kijk links de Rolex dozen in de tijd dat het nog kon.

Ook in de werkplaats stonden ze destijds opgestapeld.

Kortom een geslaagde dag met een mooie aankoop en een leuke ontmoeting.

Gefeliciteerd mooie klok en mooi verhaal

Mooie deal en horloge, proficiat! (tu)
Gerard is top net als de taart :wink:

Het is je van harte gegund, Tony!

Fijn dat je vrouw er ook blij mee is!
Het horloge staat haar i.i.g. goed!

Zo’n aanwinst dient met een taart gevierd te worden.:wink:

Mooi horloge, mooi verhaal en ook mooi op haar pols.
Proficiat!

Je vrouw treft het maar.
Ik neem aan dat je ter compensatie het gebakje zelf maar hebt opgegeten? :wink:

Goede aanwinst. Mijn vrouw zou het zeker ook kunnen waarderen. Wat een mazzel dat hij nog zo compleet is.

Geslaagde aankoop in gemoedelijke sfeer, dat klinkt goed!

Mvg,

Nu kun je ook niet meer te laat thuiskomen.

( en mevrouw Forehand … proficiat ! )

grtz Gerard.

gefeliciteerd met deze pracht klok
Die foto,s!! Daar heb ik als joch nog in de vitrines staan loeren en maakte daar voor het eerst kennis met Rolex…en die prijzen…waaauuw kon ik niet geloven toen!
Erg leuk om weer te zien,ook erg zonde dat de zaak er niet meer is…
grtz Leetje