Zojuist op TV naar een programma over de sterren gekeken en dat is een mooie aanleiding om over te schakelen naar mijn nieuwe aanwinst
Het was al hier voorspeld, die Harpoen laat het niet bij die ene Rus, de Raketa Airplane, die enige tijd geleden is gepresenteerd.
Het viRUS is nog lang niet uitgewerkt en na de Airplane wilde ik het hogerop zoeken.
Deze week kwam uit de lucht vallen deze Sputnik:
Deze Sputnik heeft een Kirovskie kast, een zgn krab-kast.
De lugs lijken op de pootjes van een krab:
Deze klok heeft genoeg om lang naar te kijken, een wereldbol waar een sateliet omheen draait en raketjes als urenindices.
Nu is het heel moeilijk om nog een volledig originele Sputnik te vinden voor weinig, dus ook deze is niet volledig in orde. De wijzers zijn niet origineel en de secondewijzer is volgens mij van een Komandirski. Een originele secondewijzer heeft namelijk een rood bolletje als sateliet en moet over de lijn draaien, bij deze gaat de witte sateliet tussen de aarde en de uitgestippelde baan om de aarde, kijk maar bij HF-lid Tom Vreeken. Hij heeft een referentie Sputnik in zijn collectie.
Ik heb de Sputnik dan ook niet binnengehaald als verzamelstuk maar als conversation piece. Mijn familie en kennissen hebben inmiddels wel iets meegekregen van mijn afwijking en met deze klok kan ik misschien het virus overdragen
Hoger de ruimte in gaat niet, dus dan maar de diepte in.
Ik hoop binnenkort een Russische duiker binnen te hengelen.
Wordt dus vervolgd.