In 2012 acht horloges in China gekocht voor 17 USD. In totaal, niet per stuk. Ze werken allemaal nog. Zitten o.a. binaire horloges bij, IR afstandbediening, LED horloges. Alleen de rubberen bandjes beginnen droog te worden.
Bestaat er überhaupt een gerenommeerd Indiaas horloge merk?
Ftfy. Zijn gestopt. Zijn nog heel veel HMTs en parts te krijgen.
Wat ouwe info
Ik heb er een stuk of zes. De originele HMT’s “Shitters” noemen is niet helemaal eerlijk - de uurwerken zijn in essentie Citizen handopwinders, minus uurwerkdecoratie.
Het door jou geplaatste model is een ‘Mumbai Special’ - het enige dat zo te zien origineel is, is het uurwerk. Zolang je dat maar meeneemt in de prijs die je wenst te betalen is het acceptabel.
Ja, officieel werd de fabriek gesloten in 2016. In de praktijk is er nog steeds een productie-afdeling in bedrijf. Kleine aantallen, uitsluitend verkoop voor de Indiase markt.
Nog wat info:
Fascinerend! Best spannende Electronica.
(Die onderste rij vooral)
Een addertje onder het glas
Welkom terug trouwens!
Niet beschikbaar
Ajo schijt hebben. Als ik naar een zakelijke meeting ga boeit het mijn geen reet wat mensen van mijn horloges vinden. Ik zou net zo goede deze daar aandoen. Als ze gaan bitchen hierom dan is het geen goede zakenpartner.
.
Mee eens
wat ik vooral opmaak uit dit topic; one man’s shitter🥔is another man’s hitter💥
Recent één uit nieuwsgierigheid gekocht voor een habbekrats.
Is naar mijn idee een opgeknapt horloge, een soort restomod. Desalniettemin wel heel netjes gedaan en het uurwerkje loopt prima.
Leuk ding hoor! Bij mij komt er ook nog wel eens eentje denk ik
Recent eentje gekocht voor een habbekrats. Een hindopwinder. Typisch Indisch, doet precies wat je ervan verwacht maar niets extra’s.
@Rami
Wel een hele mooie, deze. Die kastvorm zie je niet vaak bij HMT.
Zeker geen shitter, i.m.h.o.
Altijd leuk om een mooi koopje te doen!
Gehad voor niets, doet ook niets en geprobeerd werkt niet.
Was een relatiegeschenk.
Lijkt wel geelgoud de knoppen voor de sier en doet geen zier.
Wijzers van de chrono zitten vastgeplakt, de lijm werkt dus wel gelukkig
Gaat het ronde archief in een dezer dagen…
Ik deponeer deze zelf dus in de kliko ondanks de hoge goudprijs cq plasticprijs…