De sea-lion na de opknapbeurt

dit is hem geworden na een flinke opknapbeurt …jeetje wat een mooi horloge geworden!! de ''Seiko DX M88 sea-lion automaat uit (het jaartal weet in niet precies maar moet rond 1969/70 zijn) als iemand mij daar mee kan helpen graag…

Vakwerk Ben, erg fraai geworden.

Heel mooi. :slight_smile: ik heb al eerder genoemd dat ie uit december 1967 moet zijn. Serienummer begint met 7D :slight_smile:

Moooooiiiii.met 6106 uurwerk.
Hacking toch???
Introduced 1967…gestopt tussen 1974 en 1975… Seikonaut.net

grt
Peter

Hacking ja :slight_smile:
Die van mij is uit juli 1967 :slight_smile: (serienummer begint met 77)

wat houd dat dan in dat ‘‘hacking’’ (dat kan ik alleen met mijn computer…oeps niks gezegd hier)

Als je de kroon uittrekt zit er een speciaal hendeltje in het uurwerk dat het uurwerk stil zet. Zo kan je je uurwerk op de seconde gelijk zetten. Druk de kroon weer in en het uurwerk gaat direct weer lopen.

Hé ik heb bijna precies dezelfde Seiko liggen met exakt dezelfde wijzerplaat. Ook een DX 25 jewels Als je het knopje uittrekt staat de secondewijzer inderdaad stil.
Alleen staat er op de bodem geen Sealion, maar "open tru glass, push set lever pull stem. Een gesloten bodem wellicht. Alleen weet ik niet hoe je de dag en datum moet verzetten. Je kunt de kroon slechts een keer uittrekken om de wijzers te verzetten. De kroon indrukken d.m.v. snelschakeling lukt ook niet. Weet iemand mischien het eureka ? Ik hoor het graag.

greets Nitram.

Hacking is een sekondenstop, wanneer je de kroon uittrekt stopt de sekondenwijzer.

ja ja…??? hahaha hier begrijp ik niks van maar zal wel… wat wel zo is druk ik op de puchser verspringt de datum …een maal uit trekken de wijzers iets verder uit trekken dan de dagen

Bedankt Ben voor de tip(tu)

Ik moest de eerste keer wel heel erg hard drukken,maar het techniekje gaf zich plots gewonnen en na wat flink gepush werd de snelschakeling alras soepeler.
Na zo’n tien jaar in de kast gelegen kan zoiets gebeuren.

thanks Nitram.

Wat Sei Ko,…hij is errug Moi zoow??

weergaloos.

gr Jaap

Zo die is zeker mooi geworden.
Heb je deze zelf opgeknapt?

Veel draag plezier!

ja zelf gedaan kast/kunstofglas/band/ alleen het uurwerk niet …
heb wat zitten prutsen met oude horloges…maar ik krijg nooit de kroon-stift eruit breken of zijn dan krom…dus het uurwerk laat ik altijd zitten…
maar de kasten/Band enz enz doe ik meestal met nagelpolijst vijltjes en dan zien ze eruit of dat ze zo uit de winkel komen