De Seiko Monster 1st Gen na 15 jaar!

Ik geef je pa gelijk, waarom een nieuwe? :slightly_smiling_face:

1 like

Me too, al had ik de Mini Monster. Nooit moeten verkopen…

Was ook meer een vraag uit nieuwsgierigheid, of die ooit de stap zal nemen naar een nieuw model of iets😋

Mooi verhaal inderdaad, en erg leuk om te lezen :+1:t4:

1 like

Saffierglaasje erin, scheelt alles qua leesbaarheid!

Mijn vaders oude Seiko’s heb ik allemaal opgekalefaterd. De plexiglaasjes waren niet meer doorzichtig, dus het was noodzaak…

1 like

Nou mensen, het is er toch van gekomen!

Hij heeft een ander horloge aangeschaft en dit keer geen Seiko. Het horloge waar hij voor gekozen heeft is een blauwe Steeldive 300m Tuna en hij is er zeer tevreden over.

De Seiko Monster was een ander verhaal… die lag namelijk alweer 3 maanden in de kast en werd niet meer naar om gekeken, wat natuurlijk zonde is.

Tot afgelopen vaderdag!

Even langs de ouders om samen wat te eten, en tijdens het eten viel zijn oog op mijn Seiko 5 sports. Waarna hij grapte dat mijn horloge maar 100m waterdicht was en die van hem wel 300m voor de helft van het geld (kwal). :joy:

Maar pa, waar heb je die monster dan?

Hij: Euhh in de kast, hoezo?

Ik:Nee niks😅

Hij: Moet je dat ouwe ding hebben dan!?

Ik: nja als je er niks meer mee doet en je het heel zeker weet…

Loopt naar binnen en trekt wat kastdeurtjes los, grijpt dat ding en gooit hem in m’n handen🤣

Ik: weet je het zeker pa, je hebt dat ding bijna 20 jaar gedragen?

Ja en?, hou maar jongen.

En dan ben je opeens eigenaar van het meest waardevolle horloge wat je je maar kunt wensen, iets dat nooit meer weggaat!

Foto’s!

17 likes

En met warme band gekregen, mooier dan dit kan gewoon niet.
Gaaf, een geleefd horloge is gaaf en als die dan ook nog van een dierbare is geweest–> the best.

Zal eens aan de kids vragen welk horloge hun het meest aan mij koppelen en daarmee een dierbaar erfstuk zou kunnen zijn.

5 likes

Absoluut waar! Beter kan niet😇

2 likes

Gaaf, nooit meer wegdoen inderdaad!

2 likes

Een heel gave “aanwinst” en dit is er inderdaad 1 die je nooit meer weg doet.
Seiko Monster is toch wel een iconisch horloge van Seiko, die past gewoon in het rijtje van de SKX, Turtle, Sumo en MarineMaster. En vergeet de captain willard niet.

2 likes

Absoluut een icoon!

Heb er een paar bandjes voor besteld vanmiddag met oranje accenten, en ga er er nieuwe pakkingen en een clickspring inzetten.

Qua uiterlijk laat ik hem precies zoals hij nu is inclusief het glas met laspitjes🙂

2 likes

Dat is karakter :wink:

1 like

Ik heb sinds een paar maanden de oranje Gen1 in mijn collectie (+ zwart Gen1). Ik had nooit iets met monsters maar draag ze het liefst nu elke dag met voorkeur voor de oranje. Ik snap je broer :blush:

1 like

Ook hier sinds een paar weken weer een trotse bezitter… en nu gaat hij nooit meer weg!!!

2 likes

Je vader klinkt als een wijs mens, 100wr slaat voor een duiker inderdaad als een lul op een drumstel :drum:

Enjoy je Monster en hulde voor dit verhaal. Las het vorig jaar al met plezier en deze update maakt het af. Graag over XX jaar weer een update als jij ‘m doorgeeft aan een volgende generatie. :+1:t3:

1 like

Thanks! Leuk compliment en goed om te horen dat je het verhaal met plezier gelezen hebt.

technisch gezien is de 5 sports geen duiker, maar ik geef toe dat het voor het type horloge wel wat weinig is, als zwem ik er wel gewoon mee. 100m is 100m🤓

M’n setje is nu compleet. Horloge van m’n opa, vader en mij:

En zal straks weer doorgaan naar m’n zoon😇

1 like

Ah kijk! Dat lijkt wel een nieuwe🙂 veel plezier ermee🥳

1 like

Wat een mooi verhaal en wat robuust horloge toch

1 like

Waarom koop je hem niet gewoon en stel je een ruiltje voor? Heb jij een horloge wat je voor eeuwig aan je vader doet denken, heeft hij een swanky nieuwe Seiko.

1 like