De Seiko Monster 1st Gen na 15 jaar!

Gisteren even bij mijn ouders geweest en ik zat even te praten met m’n vader over horloges.

Hij is een echte seiko fan en hij heeft zolang als ik me al kan herinneren de 1st gen seiko monster orange om z’n pols hangen.

Hij draagt hem al zeker 15 jaar dag en nacht en doet hem echt nooit af. Met klussen, zwemmen of werk maakt niet uit.

In de jaren is het uurwerk 1x vervangen voor 115 euro bij de horlogemaker vertelde hij.

Toen ik hem in handen had eens even goed gekeken en de band heeft in die 15 jaar zoveel krassen op gelopen dat de band tegenwoordig gepolijst is, er zitten laspitten in het glas en de bezel begint al te draaien wanneer je er tegen blaast. Ook zit de kast vol met butsen en deuken.

Toen ik hem vroeg of het niet eens tijd werd voor een nieuwe kreeg ik de vraag of ik op mijn achterhoofd was gevallen🤣 HIJ WERKT TOCH NOG PRIMA!

Ik laat hem regelmatig foto’s zien van de huidige monster lijn en dan moet hij toegeven dat ze toch wel erg mooi zijn en dan met de name de ‘happy feet’ met ijsblauwe wijzerplaat.

Maar ik ken hem langer dan vandaag, dat gaat nog wel even duren😅

Dit leek me een leuk verhaal om te delen, en ook om te zien dat zo’n horloge voor mensen buiten onze hobby gewoon maar een gebruiksvoorwerp is en niet meer niet minder.

En hoe gaaf het me ook lijkt om dit horloge in mijn watchbox te hebben, hoop ik dat ik hem nooit zal krijgen.

Natuurlijk even een paar fotootjes geschoten;

Thanks voor het lezen!

82 likes

Al bij al voor 15j ziet die er toch nog Top uit :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Gaaf! En ziet er voor wat ie heeft meegemaakt nog helemaal niet zo slecht uit! Behalve een uniek ontwerp, ook onverwoestbaar, dit horloge, dat blijkt maar weer! :+1:

1 like

Idd, valt reuze mee na 15 jaar :+1:t2:.

Wellicht kun je m al een beetje opkalefateren voor je pa? Pak een dremel erbij en polijsten maar.

1 like

Ik heb hem regelmatig aangeboden om een nieuwe bezel en bezelspring te bestellen voor hem, of een nieuw glas inderdaad. Aan de andere kant zou het zonde zijn om hem op te lappen.

1 like

Valt idd echt goed mee voor 15 jaar. Leuk verhaal wel!

1 like

Thanks! En inderdaad na alles wat ie heeft meegemaakt blijft het een gaaf ding!

1 like

Monster lijn is inderdaad geweldig. Had ongeveer 8 jaar geleden ook een die ik dagelijks droeg en overal meenam. Een zwarte variant van de 1e generatie:

Verkocht en veeel spijt van gehad.

Tot vorige week. Kwam per toeval een op mijn pad. Nu weer trotse eigenaar van een 1e generatie monster die dit keer niet meer weggaat. :blush:

10 likes

Je vader is dol op zijn horloge. Daarom hoeft hij geeb nieuwe.

1 like

De zwarte variant is ook erg tof zeg! Die groene nato staat gaaf. Leuk dat je er nog een hebt kunnen vinden!

1 like

leuk te horen dat hij er zo van kan genieten,
en ja, dat het nog zééééér lang mag duren voordat je hem krijgt,
zeg hem dat hij hem met plezier moet blijven dragen.

1 like

Mooi verhaal. De 1ste generatie monster blijft het mooiste imo.

1 like

Enige horloge waarvan ik spijt heb dat ik hem heb verkocht…

3 likes

Kijk, dat is as toolwatch as a toolwatch can be :muscle:
dat soort battlescars geven het horloge alleen maar karakter en een verhaal. Lekker laten zo. :ok_hand:

1 like

Tja , de ene draagt ze en de andere verzameld ze
Deze heeft in ieder geval een lange geschiedenis
Die jij gaat verder zetten , maar hopelijk niet te snel

1 like

Stiekem met een schuursponsje de band brushen moet toch wel kunnen :joy:

2 likes

Een oersterk horloge, zo’n monster.

3 likes

Leuk verhaal!!!

1 like

Dankjewel!