De Speedmaster van Biden. Of toch niet?

Triest. Je ziet wel vaker dat dementerende opgelicht worden. Jammer om te zien dat zelfs POTUS dit overkomt.

Maarja… Als de secret service het leven van een voormalig president niet kan beschermen door een schuin dakje, is een echte speedy waarborgen natuurlijk onmogelijk.

Nu rest de vraag… Wie zou zijn echte speedy om de pols hebben? De polsen van Harris zijn groot genoeg :face_with_monocle:

2 likes

Jep, en Saint Martin is dan nog eens een kopie van San Martin. Die kopiëren de fouten mee…

Vreselijk die dingen. En het ergste is dat ze wel capabel zijn om mooi afgewerkte horloges te maken, gewoon te lui om zelf iets te tekenen.

1 like

Openbaringen 1:8: “Ik ben de alfa en de omega” :thinking:

3 likes

Sommige modellen van Steinhart, Squale…
Pagani design enz
Kan ze niet allemaal opnoemen :slight_smile:

De Sinn 903 daarentegen is een hommage, zij kochten de rechten om de Navitimer te produceren.

Dan is Sinn de eigenlijke Navitimer want zij hebben de rechten opgekocht en is de Breitling de hommage!

Maar fake en hommage liggen dicht bij elkaar. Fake is de hommage met het merknaam erop! Daarom is hommage toegestaan en fake niet!

Ben aan de andere kant maar wat blij dat er hommages zijn! Zo kun je voor weinig het een keer uitproberen om te zien of het wat is. Ipv meteen 5-10k te „moeten“ uitgeven!

2 likes

Het is verleidelijk om dat te denken, maar niet akkoord. Veelal zijn de hommages dikker, net iets anders van vorm, … Waardoor je wel eens foute conclussies zou kunnen trekken.

Dit gezegd zijnde, ik denk niet dat Joe aan het proberen is voor een Speedy.

Oh ja, omtrent de Navitimer. In hoeverre Breitling de rechten daarop heeft, dat vond ik nog nergens terug.

Dank je, @Kad, het moet zijn San Martin (niet Saint Martin), zoals jij al aangaf: mes culpa! :+1::smiley::sunglasses:

Maar eerlijk is niet vals of fake, dus: I stand corrected :jack_o_lantern::joy:

Het antwoord is: nee, dit is niet Biden.

4 likes

Behoorlijk potige armen voor een man van 81 :joy::joy:

1 like

Uiteraard @Jtrommel, Jan. Een Potus heeft áltijd potige armen, dat ligt in het ambt van POTUS al besloten. :slight_smile:

1 like

En ik maar denken dat ze de speedmaster van die arme dementerende kerel omgewisseld hadden. Beweer je nu dat de dementerende kerel zelf omgewisseld is? :open_mouth: (Duister dramatisch muziekje).

Zou wel beter voor hem zijn. Heeft die tenminste zijn speedy nog.

1 like

Uit een artikel over namaak:

“Er is een hele waaier aan kopieerniveaus, van inspiratie tot fake. De grens tussen wat legaal en illegaal is, blijkt nog onduidelijk en bepaalde verbruikers zijn zich daarvan bewust. En intussen komen er steeds meer hashtags die dit soort producten promoten. De rechtspraak heeft tijd nodig om zich aan te passen, want er moet een hele logge machine aan het werk gezet worden, en intussen gaan deze mensen met miljarden lopen. Jammer genoeg werkt justitie trager dan de economie"

De essentie hier is het woord kopiëren.

En dan is er dat woord ‘homage’ …
Een ‘eerbetoon’ …
Van een paar honderd euro aan het origineel van duizenden euro’s?
Als mijn werk gecopieerd wordt en verkocht wordt aan een veel goedkoper tarief zie ik dat meestal niet als een eerbetoon :sweat_smile:

@Adam heeft een (al zijn) punt(en)