De stand van zaken bij Cobretti (aka Confetti)

Ik heb in mijn domme “grail” ambitie/upgradeitis via dit forum een Squale verkocht die ik persoonlijk ben gaan afhalen uit de handen van Massimo Maggi in Milaan toen ik daar op vakantie was…

Of hoe je verschrikkelijk domme dingen kan doen terwijl je denkt dat je slim bezig bent :slight_smile:

2 likes

Ik heb eens een lang gesprek gehad met een vriend van mijn vader die die dingen bij bosjes naar beneden heeft geschoten bij Iepenburg.
Indrukwekkende mooie vliegtuigen

1 like

Hahaha… :smiley: Ik heb de afgelopen 40 jaar ook best vaak ‘leergeld’ moeten betalen bij niet doordacht uitgevoerde acties.:sweat_smile: De emotie speelt toch vaak een belangrijke rol in onze mooie hobby en dat gaat soms maar net goed en ook weleens fout. Gelukkig gaat het bij mij de laatste tijd steeds vaker goed… mag het na 40 jaar een keer ?!? :joy::rofl::wink:

4 likes

Dat zijn inderdaad leermomenten. Ik heb een behoorlijk parcours afgelegd:

1. Casio’s galore (toen ik jong was in de 80s en 90s)
  2. Mijn eerste “dure Festina” (in de 90s) en nog wat andere goedkope spullen daarna
  3. Een SMP300 quartz van de erfenis toen mijn moeder overleed (later omgeruild voor een automaat want toen te duur).
  4. Invicta, Vostok, etc
  5. Grails opbouwen!
  6. Grails only, al de rest buiten!
  7. Grails zijn leuk, maar van goedkopere horloges kan ik ook best genieten en elk horloge heeft zijn waarde & bestaansreden.

Ondertussen zit ik dus in fase 7, en ik vraag me af of dat de eindhalte is. Ik kan me niet gauw inbeelden dat er een moment komt dat ik tevreden zal zijn met een vaste verzameling. Ik heb nu een aantal keepers die ik niet meer weg wil doen, maar ik wil ondertussen variëren met wat andere spullen.

Trouwens, ik wou jullie deze ook nog even tonen. “Ye olde box of lesser grails” (waarmee ik zeker niet bedoel dat ze minderwaardig zijn, ze zijn gewoon iets goedkoper in aanschaf):

2 likes

Hier hetzelfde.:slightly_smiling_face: Ik geniet van mijn Rolex, maar ik kan even blij zijn met de kort geleden gekochte Sturmanskie Gagarin van een paar honderd euro of b.v. een leuke Seiko quartz. Goedkope horlogerie of luxe horlogerie- ik vind het allemaal mooi en interessant! Ik moet er wel ‘een gevoel’ bij hebben, erdoor geraakt worden, dan gaat het aankoopvuurtje aanwakkeren!

Overigens ben ik op zoek naar een Pogue en ik zie er nu bij jou een in het kistje… mocht ie er een keer uit moeten vliegen, dan weet u mij vast te vinden. :+1::blush:

2 likes

Nee die Pogue gaat niet weg, daar heb ik echt een crush op die niet overgaat door de unieke combinatie van kleuren & de geschiedenis erachter :slight_smile:

Zat net de denken dat ik ook nog een Rus heb, deze 3 vielen hier net nog uit een mouw :slight_smile:

2 likes

Complimenten voor jouw openhartige verhaal.
:+1:en succes gewenst met het vinden van de juiste koers in dit woud van tempting watches.

1 like

Mooi verhaal en wát een horloges zeg! Als het financieel haalbaar blijft er lekker van genieten. En uitstellen van een aankoop is ook niet erg, des te leuker is het als je hem wel gaat kopen :smile:.

1 like

Bedankt! Ben niet zo goed in uitstellen, haha! :slight_smile:

1 like

Haha, wel herkenbaar hoor! :wink:

2 likes

Staat deze Junkers nog te koop aub?
Verzamel Junkers en deze zou nog mooi staan bij de rest! :wink:

Mvg,

Jazeker!

1 like

Kunt u mij een PB sturen aub?
Mvg,