De stand van zaken bij Cobretti (aka Confetti)

Hoi!

Na een lange afwezigheid, althans met betrekking tot posts hier, werd mij op vriendelijke doch duidelijke wijze gevraagd dat ik mijn activiteit wat meer dien op te voeren hier :slight_smile:. Ik moet zeggen dat ik de insteek wel begrijp.

Ik ben een hele tijd passief geweest en enkel actief in het verkoopgedeelte ten gevolge van een eerdere post die me nog steeds diep zit. Echter gaan we geen oude koeien uit de gracht halen en ik moet zeggen dat ik ondertussen al met veel leden in contact ben gekomen via de horlogemarkt en dat is me prima bevallen.

Bij deze gaan we nog eens een poging doen, dus! Inmiddels zitten we al een hele tijd verder en mijn horlogeverhaal is behoorlijk geëvolueerd. Ik krijg wel eens doorgestoken dat ik een horlogehandelaar ben, maar niks is minder waar. Helaas kost de hobby me nog steeds maandelijks het deel van mijn maandloon ‘dat ik kan missen’ (mijn vrouw denkt daar wel ietsje anders over). Dat is helaas de prijs van variatie, wat ik toch erg graag schijn te hebben aangezien er maar erg weinig “keepers” de revue passeren hier :joy:

Ik ben een keer heel dichtbij gekomen; ik ging enkel nog mijn “grails” bijhouden en de rest moest weg (sub,smp300,speedy moon,navi). Helaas, pindakaas! Nog geen 2 weken later kon ik mijn koopziekte weer niet meer inhouden en werd er al iets nieuw aangeschaft. Ondertussen werk ik anders; ik koop geregeld nog eens iets “goedkoops” en probeer mijn duurdere horloges een beetje in de perken te houden door iets te verkopen als ik iets nieuw “duurs” wil.

De “graildoos” ziet er ondertussen zo uit, en ééntje ervan staat hier alweer te koop:

Ik begin nu ook een vieze gewoonte te krijgen van telkens een horloge te willen kopen als ik in het buitenland ben. Zo ook zijn deze Bulova Curv (uit Londen) en Junkers (uit Tsjechië) recent in mijn bezit gekomen:

Ik probeer de hobby betaalbaar te houden door zoveel mogelijk tweedehands te kopen zodat ik bij doorverkoop niet teveel verlies. Maar soms kan ik het niet laten en koop ik toch weer iets nieuws… Kortom, ik probeer een balans te vinden om ervoor te zorgen dat ik van de hobby kan blijven genieten terwijl ik er toch financieel niet onderdoor ga. En voorlopig lukt me dat aardig…

Zo, bij deze zijn jullie weer mee!

Warme groetjes uit België,
Bart

37 likes

Goed dat je weer wat actiever gaat worden op het forum! :+1:t2:
Welcome back! :smiley:
Heel gave collectie trouwens :star_struck:

1 like

Welkom (terug) op HF

Mooie collectie heb je :slight_smile:

1 like

Bedankt!

Ik ben eigenlijk een heel sociale mens, ieder die me kent zal dat beamen. Maar ik moet zeggen dat de eerdere ervaring mij behoorlijk heeft gekwetst omdat het zo gratuit en makkelijk was.

Ik besef dat dit het internet blijft en iedereen lult er maar wat op los, maar toch moet je soms ook eens kunnen stilstaan bij het feit dat je het nog altijd tegen mensen hebt. Ik merk dat er op een medium zoals Facebook al minder hard gegaan wordt omdat er een naam & gezicht opkleeft. Dat is al wat persoonlijker, wat minder makkelijk om mensen aan te vallen.

Maar goed, ik ben er ondertussen van overtuigd geraakt dat het een verlies zou zijn om de communicatie te verbreken met de mooie mensen die ik ondertussen al in het echte leven en via privébericht heb mogen ontmoeten, dus bij deze :slight_smile:

7 likes

Bedankt! Heeft behoorlijk wat bloed, zweet en tranen gekost! :slight_smile: Ik had je 3 jaar geleden nooit geloofd dat ik ooit zulk een fortuin zou kunnen uitgeven aan horloges…

1 like

Los van het feit dat we nu alleen maar nieuwsgierig worden, wat niet moet, ken ik het gevoel. Recentelijk was daar nog iets waardoor ik er bijna de brui aan gaf, maar ik heb geleerd tot tien te tellen omdat het hier nog altijd veel meer plezant is dan dat het irritant Is.

Kortom, welkom terug, en neem ons gewoon lekker met een flukse korrel zout. :grin:

3 likes

Maar niet allemaal tegelijk hoor. :+1:

Godverdomme wat kinderachtig

4 likes

Ik zit nog in een andere groep en wat me daar ontzettend opvalt, is dat mensen totaal anders tegen je beginnen doen van zodra ze je 1x in het echt hebben mogen ontmoeten. Over het internet zit je met zo’n ontzettende barrière die van iedereen een toetsenbordheld maakt waardoor sommige mensen keiharde dingen neerpennen zonder ook maar 1 keer stil te staan bij wat ze veroorzaken. Allemaal omdat ze zich zo veilig voelen achter die barrière.

Van zodra je die barrière wegneemt, en in het echte leven elkaar ziet, verandert die balans volkomen en ook in de positieve zin. En ik merk ook dat dat zich dan doorzet naar het internetleven toe, waar mensen veel meer respect voor elkaar tonen dan.

Ik probeer zelf toch altijd een beetje rekening te houden dat er achter elke “nickname” een mens van vlees en bloed zit, die ook respect en finesse verdient. In het echte leven slagen we daar allemaal best goed in, maar over het internet loopt dat wel eens mank.

10 likes

Als je zo gaat beginnen: ik word liever met een klodder desensitising boy butter genomen dan met korrels zout, hoe fijn ze ook mogen zijn. Dit geldt zowel in groepsverband als in intiemere settings. :grin:

2 likes

Ik hoor daar goede verhalen over. :joy:

4 likes

Is dat slang voor Vaseline? Ik heb daar al eens over horen praten maar bij mij is die tunnel al zo wijd dat het een beetje zinloos wordt…

1 like

Overigens terug ontopic en mbt laatst gekocht horloge nam ik deze relevante foto in het Speyer Technikmuseum:

PS: op de foto van het Junkers horloge wat teveel met saturatie gespeeld; mijn arm heeft niet de kleur van een wortel :rofl:

2 likes

De mijne is strak
Als Ryan Gosling in z’n pak

Maar jij raakt met nul wrijving je horloges tenminste niet kwijt.

Dit topic werd raar. Excuses.

Mooie verzameling, zeker de Bulova’s.

1 like

Mooi-topic, en wat een collectie. Daar zitten er een paar tussen die ik echt heel mooi vind, klasse. :+1::+1:

Welkom terug.

2 likes

Nog een Bulova fan?

Ik kon me onlangs weer niet inhouden toen de blauwe Curv te koop stond op dit forum, maar ik ben hem al een maand kwijt door een irritant vlekje op de dial waar ik maar niet kon naast kijken (opgestuurd onder garantie, hopelijk althans). Hij was nog maar een maand oud en ik had het niet gezien op de foto’s…

2 likes

Als bulova fan doe ik ook graag even mee met uw welbevinden. Die accutron is echt schitterend, daar leg ik deze dan graag naast:

3 likes

Mooi! Die zie je ook niet gauw zeg!

Die Accutron is trouwens een erg zeldzaam exemplaar uit 1975, voor het toenmalig 100-jarig bestaan van Bulova (sinds 1875). Vooral van de zilveren zijn blijkbaar maar enorm weinig exemplaren gemaakt. Gerrit had er onlangs eentje te koop staan voor €1600, als ik me niet vergis.

Dat gezegd zijnde draag ik hem wel niet zo dikwijls, door mijn monsterpolsen. Maar ik heb al enkele Spaceviews gehad en telkens ik er 1 weg doe, mis ik die groene plaat weer…

1 like

Hello again Bart. Veel plezier weer hier :+1:

1 like

Ik wil zo’n spaceview inderdaad eens proberen ben ik bang.
Ik heb er laatst een laten schieten, spijt als haren op mijn hoofd.

1 like

Leuk! :slightly_smiling_face::+1: Dat doe ik precies zo, al sinds jaren, en dat is heel leuk en spannend. Voor iedere reis die ik maak begint het al te prikkelen en te borrelen… wat ga ik deze keer scoren? :blush:

Interessant te lezen over hoe jij jouw hobby beleeft en inricht. Verder kan ik niet anders zeggen dan dat je een heel mooie collectie horloges hebt!

Heel veel plezier weer gewenst op het ‘Enige echte Horlogeforum van de hele wereld!’ :sunglasses:

2 likes