Beste horlogeforum volgers,
Ik heb sinds vandaag op 19 jarige leeftijd een eigen account aangemaakt op het horlogeforum. Deze website heb ik leren kennen door een goede vriend van mij. Hij is al een tijdje actief of dit platform en heeft ook al een aardige verzameling horloges.
Horloges spraken mij altijd al aan. De charmes, gebruik en uitstraling van de klokjes vind ik geweldig. Het voelt goed om een horloge te dragen en heb dit ook altijd al gedaan. Mede door dezelfde interesses van mijn vader.
Ik ben klein begonnen met een ice-Watch op de basisschool. Deze had een rubberen band en was een erg simpel, makkelijk maar toch stijlvol. Het was een speels horloge, vooral omdat hij bijna onverwoestbaar was. Na veel speeluren heeft het horloge het dan toch nog kunnen overleven.
Nadat ik wat ouder werd ging ik naar de middelbare school. Als cadeau kreeg ik van mijn vader een eerste echte horloge. Dit was een Seiko Chronograph 100m met een zwarte wijzerplaat en een zwarte leren band.
Ik heb dit horloge voor zeven jaar lang dagelijks gedragen, nooit met de gedachte om meer horloges te kopen.
Vorig jaar kreeg ik van mijn vader zijn eerste horloge. Dit is een ADV 2000. Deze had hij ergens in de jaren 90 gekocht. Het originele bandje zat er nog op alleen is deze vervangen (wel met de originele kleur) omdat het bandje bijna uit elkaar viel.
Nummer 2 was toegevoegd aan de collectie.
Een paar maanden geleden zat ik met een goede vriend van mij (die al op horloge actief was) op het terras. Hij liet mijn zijn collectie zien en de reacties van de horlogeliefhebbers op dit platform. Het leek net op een grote familie, iedereen heeft dezelfde passie. En op vanaf dat moment wilde ik ook langzaam beginnen met mijn eigen horloge verzameling.
Op het terras keken we samen naar mooie nieuwe horloges. Toen kreeg ik een foto te zien van de Tissot PRX, een zilverkleurige met een witte wijzerplaat en rosé gouden wijzers. Ik vond dit echt een prachtig horloge. Met toeval was er een te koop op marktplaats voor een superprijs en zag er zo goed als nieuw uit. Hij was ongedragen en alles was compleet. Heb dit horloge uiteindelijk een paar weken geleden gekocht en ben er super tevreden mee!
Nummer 3 zit bij de collectie!
Ik ben nu van plan om meer kennis over horloges op te doen omdat het nu ook al voelt als passie voor mij.
Kijk er erg naar uit om nieuwe horloges te delen op dit platform en wie weet is dit wel de start van een geweldige horlogeverzameling in de toekomst!