De Steiner Limited Edtion

Ik heb van meneer Stahl van Steiner toegang gekregen tot het persbericht van de limited en ik wilde jullie dit en de foto’s zeker niet onthouden:

[b]STEINER MAASTRICHT INTRODUCEERT DE STEINER 24

Vandaag, 24 november 2005 introduceren wij de ‘Steiner 24’ in een gelimiteerde oplage van 24 handgemaakte horloges.
De website: www.steinerlimited.nl laat 24 vrienden en kennissen zien die het verhaal achter dit unieke horloge vertellen.[/b]

24 jaar geleden heeft de heer Steiner zijn eerste horloge in Nederland op de markt gebracht. Deze ‘Steiners’ werden alleen in zijn winkel te Nijmegen verkocht als alternatief op het bestaande horloge aanbod. De oorspronkelijk uit Zwitserland afkomstige heer Steiner bracht zijn klanten zijn liefde voor de verfijnde Haute Horlogerie bij door jaarlijks met nieuwe modellen uit te komen. De huidige winkel met zeldzame juwelen, tafelzilver en bijzondere zak- en polshorloges, gelegen in het monumentale pand in de Stokstraat 2 te Maastricht, is inmiddels in de laatste 18 jaar uitgegroeid tot een waar ontmoetingscentrum voor de echte liefhebber en verzamelaar. Bijna nergens zijn zoveel diverse modellen en [ vaak eenmalige ] uitvoeringen van alle exclusieve merken te vinden.

Als eerbetoon aan de overleden heer Steiner hebben wij zijn plannen om een geheel met de hand gemaakt, uniek mechanisch polshorloge opgepakt en verder uitgewerkt. Vandaar dat wij vandaag de verjaardag van de heer Steiner met trots vieren met de introductie van de Steiner 24. Dit geheel volgens onze specificaties handgemaakte polshorloge verschijnt in een 24 stuks gelimiteerde oplage die verdeeld is in 15 massieve 18 krt.roségouden horlogekasten en 9 massieve platina horlogekasten. De Steiner 24 is individueel genummerd op de wijzerplaat en op de saffier glazen verschroefde achterdeksel waardoor het bewerkte automatische uurwerk zichtbaar is. Tevens wordt ieder model afgeleverd met 2 verschillende geëmailleerde wijzerplaten: namelijk wit en zwart. U heeft dus de keuze om via onze horlogemaker uw Steiner 24 een geheel andere uitstraling te geven door de wijzerplaat te veranderen.

De prijs van de roségouden Steiner 24 is vastgesteld op eur. 8.500,=. De platina uitvoering gaat eur. 12.500,= kosten. Het is het mogelijk om tegen meerprijs het gehele uurwerk te personaliseren. Uw initialen of familiewapen kunnen bijvoorbeeld handmatig in de automaat rotor worden gegraveerd door meestergraveur Jochem Benzinger.

Meer informatie over deze gelimiteerde Steiner 24 is verkrijgbaar bij de heer Philipp Stahl, in de winkel in de Stokstraat 2 of via de internetsite: www.steinerveiling.nl

‘Steiner 24’ Specificaties:

Functies:
Uren, minuten en kleine secondewijzer, Chronograaf met 30 minuten en 12 uren indicatie - Dag en maan indicatie - Datum en volledige Maanfase met 24 uur indicatie.

Kast:
18 Karaat rosé goud of Platina.
Diameter kast: 42 mm, dikte 12.5 mm.
Diameter wijzerplaat: 38 mm.
Glas: Saffier glas boven en onderkant, beid zijdig ontspiegeld.
Achterdeksel: hand gegraveerd en 6 voudig verschroefd.
Gouden drukkers en kroon met handgravure en 22 mm brede horlogeband aanzetten.

Wijzerplaat:
Wit of zwart geëmaleerd met hoogglans afgewerkte funktie schrijven.
Hand gegoullioceerde minuten index waardoor roségouden of platina ondergrond zichtbaar wordt.
Gouden drukkers en kroon met handgravure en 22 mm brede aanzet.

Wijzers:
massief gouden Steiner uren, minuten, chrono sekonden wijzers, de rest van de wijzers zijn speciaal kobaltblauw gecoate.

Uurwerk:
Basis kaliber: valjoux 7751 met gegraveerde automaat rotor en soignee bewerkte platine. Alle dekschroeven zijn speciaal kobaltblauw gecoate.
Gangreserve: 44 uur met ø 30 mm en een hoogte van 7.9 mm. 25 Robijnen, Incabloc en een tik getal 28800 met uur.

Armband:
Louisiana croco band in 22 mm met roségouden of platina gesp.

Extra:
lederen reisetui + handgeschreven certificaat.

Steiner Maastricht, Stokstraat 2, 6211 GD Maastricht, Tel: 043 325 62 82, Fax: 043 325 67 73 en website: http://www.steinermaastricht.nl

Mooi, elegant model.
Prijs voor de platina uitvoering is redelijk te noemen. Heb je ook een plaatje van de “standaard” achterkant? Is deze “standaard” uiotvoering ook door Benzinger bewerkt?
Ik heb al een paar gekeken op de Steiner site, maar moest telkens nieuwe software installeren om wat te kunnen zien, en daar ben ik dus gewoon te lui voor.

Bedankt voor het plaatsen.

Ik heb een screenshot gemaakt en 'm daar uitgehaald (de site is in de nieuwste versie van flash), een foto van het uurwerk/achterkant zat niet bij het persbericht gedeelte.

Erg mooi, maar zou voor geld (of minder) toch liever de Portugieser van IWC kopen…

Ja ik en Hans zouden zeggen wat een uurwerk zit er in!!!

BRAM

Mooi, maar ik zou toch eerder voor een Van der Gang of Van der Klaauw gaan!

Niels

Ik kreeg van mneer Stahl nog een paar foto’s. Om te beginnen het standaard uurwerk:

maar dan ook een bewerk uurwerk. Ik moet zeggen met al die geblauwde onderdelen echt heel erg mooi!

Dan nog wat foto’s:

Een uurwerk met geblauwde onderdelen… erg gedurfd. Heb het zelf nog nooit eerder gezien. Zijn deze dan ook geblauwd dmv verhitting of geverfd?