De terugkeer van King Seiko

Nog maar eentje kunnen vinden in Nederland voor de nu al hogere prijs van 3790… iemand elders nog een exemplaar bemachtigd?

1 like

Heb je de Seiko boutique al geprobeerd?

Niet Barcelona-fans ?

1 like

Ik vind dit grote onzin.
Wat is het verschil met onafgebroken ‘hetzelfde’ model uitbrengen, zoals R al eeuwen doet ?
Je kunt mbv re-issues gewoon kiezen tussen het vintage origineel of een nieuwe met alle gemakken van dien. Denk hierbij aan service en waterdichtheid.
Als het vintage origineel niet meer betaalbaar/vindbaar is, heb je voor weinig toch een exemplaar.
Behalve bij deze KS dan. 3K vind ik idioot duur.

Persoonlijk vind ik re-issues een teken van ‘ontwerp-armoede’.
De investeerders willen rendement en durven/willen geen industrieel ontwerpers a la Gerald Genta nieuwe designs uit te laten brengen.
Ze spelen op safe door bewezen modellen te herintroduceren.
Soms niet verkeerd, maar als elk merk het doet zoals nu, ‘ontwerp-armoede’. Jammer.

1 like

Misschien heeft dit ook wel iets te maken met het gemak waarmee je tegenwoordig vintage kunt bekijken én kopen. Oude modellen en ontwerpen blijven daardoor begeerlijk, waardoor ook de vraag naar re-issues toeneemt.

2 likes

Rolex past steeds het model een beetje aan. Ze brengen nooit hetzelfde ding nogmaals uit. Ik heb daar geen moeite mee.

Zoals ik zei, ik heb -zeker bij dressier horloges- liever het origineel. Bij divers gaat functionaliteit voor, en dan is modern 100x veiliger in water.

2 likes

Inderdaad. Maar tja, goed voorbeeld doet goed volgen. Rolex re-issued jaarlijks de submariner, OP en daydate :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Ook armoede. Alle hysterie over een andere kleur secondenwijzer… :rofl::joy::rofl:

1 like

Of een millimeter grotere kast…
Aan de binnenkant gebeurt er wel wat, maar de buitenkant zouden veel andere merken een re-issue noemen.

2 likes

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe de afwerking van dit horloge is.

1 like

Zaratsu toch ?

1 like

Yep.

Seiko Boutique in Amsterdam heeft er naar mijn weten 2 toegewezen gekregen en die waren snel weg. Ben daarom eigenlijk wel benieuwd hoeveel exemplaren NL krijgt ?

De release in Japan is 22/01 maar of dat ook wereldwijd is geen idee.

1 like

Ik heb begrepen 6 stuks.

2 likes

Dank je Paul!

2 likes

Dat zijn er niet veel. Is er hier iemand die het besteld heeft?

Ja hoor… Van Hell had er eentje…

Jazeker

En die heb jij besteld dan?

Toch een prachtig ding hoor :thinking:

4 likes

Uit 2000