De terugkeer van King Seiko

Ik vind deze dus echt heel gaaf, maar ik had stiekem toch wel een van de andere kastvormen gewild. Ach, allicht dat dat de volgende limited edition zal zijn. :slight_smile:

Ik ben gek op Seiko, en ook deze reissue vind ik wel gaaf. Er zijn ongetwijfeld voldoende geïnteresseerden om er 3000 van te verkopen. De kastvorm van deze doet trouwens het niet voor me.

1 like

Voor moslims die man zijn is het verboden goud te dragen.

2 likes

2 likes

Klopt

Meer plaatjes van Instagram

Diameter 38,1mm (voor wie 38mm net te klein vindt)
Dik 11,4mm
Prijs 385.000 Yen

https://www.instagram.com/p/CIhdMFHnjD7r8m3QLtRAMA2rEA0OJteT_sqJ200/?igshid=1wsj79iyiqf8a

9 likes

Ik: Echt een mooi horloge. Hoeveel kost ie?

Jij: 3000 euro

Ik:

you-need-to-5b9a76

3 likes

Why…als het is om de tijd af te lezen kun je net zo goed op je mobieltje kijken :grimacing::yum:

Wow! Het logo lijkt er boven te zweven a la aq4020

1 like

En een artikel (met eigenlijk erg weinig informatie over het horloge)

3 likes

Als je een King Seiko zoekt in “nieuwstaat met een probleemloos uurwerk” dan koop je natuurlijk deze. Veel van de vintage modellen zijn vrij klein (35/36mm) dus dat is ook een overweging. Daarnaast is het zo dat je weet dat ze er in hun tijd vele malen beter uit hebben gezien met de Zaratsu , maar dat je dat nu niet meer terug ziet.
Ik heb de meeste King Seiko edities wel in mijn bezit gehad, bijna altijd in uitmuntende staat, maar om bovenliggende redenen heb ik ze toch allemaal weer verkocht. Ik verwacht van dit nieuwe model toch meer uitstraling en presentie.
Wat betreft het kaliber moet toch gezegd worden dat kaliber 52KS evolueerde in de 4S (o.a. Alpinist, SUS, Air diver), en altijd een zeer goede mid-range was. Idem voor 5626 KS, dat eigenlijk nauwelijks verschilde van de Lord Matic 5606.
Grand Seiko zat daar toch altijd boven in kwaliteit. Niet voor niets is daarvoor de Spring Drive ontwikkeld en is de huidige King Seiko nog steeds een zeer goede mid range met zijn eigen eigenwijze uitstraling.
Het is uiteindelijk een verzamelaarshorloge en deze vinden daarin hun eigen specifieke aantrekkingspunten. Ik heb er al een gereserveerd en ben eigenlijk redelijk zeker dat ie snel uitverkocht is.
Ik sta open voor biedingen :rofl:

3 likes

Je moet goed zoeken dat is waar :sunglasses:. En het formaat van de 44-9990, ik vind het mega. Toch een goede 37mm hoor. Flinke kroon ook.

6 likes

Ik blijf hem tof vinden, maar meer 800 euro tof om het maar even so te zeggen. Ik vind het medaillon, de gesp en de kroon toch net niet zo leuk als op de vintage modellen.

3 likes

Tsja…ik ga toch al mijn vintage KS kriebels laten consolideren in deze KSK. Over smaak valt nu eenmaal niet echt te twisten. Ben allang blij dat er niet zo’n blauwe Alpinist-achtige “craze” ontstaat.
Hij zal goed passen bij mijn GS Snowflake… ook hier al mijn vintage GS geconsolideerd…

2 likes

Leuk! Wanneer mag je het horloge ontvangen?

Wat ik vaak zie is dat mensen bij die limited editions van Seiko hard piepen over de prijs, maar je enkele maanden later die personen wel ziet profiteren van de verkoop met dikke winsten van datzelfde klokje. In sommige opzichten slaat Seiko er in door en daar moeten ze voor de geloofwaardigheid van het merk wel voor oppassen. Maar als je horloges even als beleggingsobjecten ziet voor mensen met een kleiner budget, dan kan het interessant zijn. Erg interessant kan ik je vertellen. Vooral ook omdat je dan het origineel moet zien te bemachtigen, want die stijgen dan enorm in waarde namelijk.

5 likes

Ik heb een beetje moeite met re-issues. Is toch een soort van kitch.

Tis wel een supermooi ding… maar dan heb ik liever het origineel.

Hoewel ik dat met de Sla017 niet zo heb :thinking: . Die originele KS van Michiel is gewoon te super.

5 likes

Nou, daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik vind de 62MAS (de moeder van alle Seiko divers) prachtig, maar ze zijn er niet meer in goede staat en ik wil niet met zo’n gehavend ding rondlopen waar je dan even zo goed ergens tussen de 5 en 10 mille voor moet betalen. Nu heb ik sinds kort de SPB143J1 (de 2020 heruitgave van de 62MAS) en ik vind die stiekem zelfs mooier dan het origineel. Dus soms doen ze het goed, soms niet. Maar dat is dan ook weer voor een heel groot deel emotie en smaak.

En die Sla017 is echt een kopie, maar toch heb ik voor de SPB143J1 gekozen. En dat is niet vanwege de prijs. :wink:

3 likes

Het zal ergens midden Januari zijn lijkt me

1 like

Hmmm… Kitsch is de veelal laatdunkend bedoelde benaming voor artistieke werken die worden gekenmerkt door sentimentaliteit, sensatiezucht of gladheid. Kitsch wordt dikwijls vereenzelvigd met smakeloos, lelijk of slecht. (Wikipedia)

Misschien een beetje sentimenteel, maar gezien de iconische status, verbeteringen en het technische aspect kan ik dit niet zo ervaren. Kitsch vind ik veeleer het wijzerplaat design van de 6139 serie als we dan toch in deze terminologie verzeilen.

En dan nog, goede kitsch is veel waard en dan niet alleen financieel. Het maakt wat los en dat is een leuke bijkomstigheid…

3 likes