De tijdlijn der horlogerie

32 likes

Kramp in m’n nek …

30 likes

:rofl::rofl::rofl:

1 like

Daar is een handige horizontale website voor …

https://www.timeline.watch/?year_filter=1910

5 likes

Mis ik Citizen of kijk ik er overheen?

3 likes

Veel van deze merken zijn 1 of meerdere keren failliet gegaan en heropgestart, en dat laatste niet zelden door Chinezen. Ik meen dat VC het oudste doorlopend bestaande merk is.

Grönefeld mag er ook wel bij inmiddels! Oprichtingsjaar heb ik even niet paraat, staat vast op de website. Was ook al een bestaand atelier trouwens, als QWS (Quality Watch Service) deden ze tot plm. 2007 alle (AD-opgestuurde) Breitling-services in Nederland; naast de kastanjes uit het vuur te halen voor o.a. VC, met name productie van tourbillon-kooien. Als ze er een handjevol af hadden, reden de broers ze persoonlijk met de auto naar Geneve heen en weer.

4 likes

Citizen 1918 dat moet er echt bij !

4 likes

Waltham, MeisterSinger, Herbelin…

1 like

Het 1ste merk op de lijst klopt al niet volgens de kritische Perezcope. Marketting.

2 likes

Louis Vuitton begon in1988 met horloges volgens onderstaande artikel

1 like

Ja en m’n PC-scherm dan? :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Easy… :rofl:

verticalmonitor

5 likes

:point_up_2:t2: doet 'ie bij mij ook :upside_down_face:

Hier 11 merken van deze lijst. :blush:

Een soort Top 100 lijstje. Veel meer te beleven dan dit, natuurlijk, maar een mooie basiskerstboom voor méér ballen.

Ik mis Frederique Constant of hoort die er niet bij?

Dat is niet de"tijdlijn der horlogerie", want die zou bij de zonnewijzer beginnen, een via de waterklok uiteindelijk bij Henlein aankomen, 200 jaar Britse en Franse horlogerie niet over slaan, een zeker ook Huygens, Mudge, Harrison, Dennyson, Waltham, Elgin, Pettit & zoon, en Borgel noemen.

Ook is het geen brief history. Het is een platte tijdslijn met een willekeurige greep uit merken, inclusief Blancpain wat onder discussie staat, die zijn zo oud niet. En met mode merken als Louis Vuitton en Chanel lang, lang voordat ze zich verlaagden tot horloges.

Kortom: matig plaatje, gegeven die titel.

3 likes

Nope. Ik zie het ook niet. Moet er ZEKER bij.

1 like

Leuk lijstje! Mis ook Sinn :raised_hands:

1 like